Cand Audi a prezentat RS4, nimeni nu s-a asteptat ca acesta sa-i puna prea multe probleme lui BMW M3 Coupe.
Totusi, cu un V8 puternic si rafinat, ajutat de eficienta tractiune integrala quattro,
RS4 a devenit, incet-incet, un obiect de cult care, in curand, va preda stafeta lui RS5, programat sa apara la inceputul anului viitor.
Germanii continua politica lor ciudata, si anume atata vreme cat va exista RS5 nu va mai exista un RS4, la fel cum RS6 n-a fost produs pe vremea lui RS4.
In fine, nu asta ar fi cea mai mare problema a fanilor, ci concurenta deosebit de puternica, mai ales ca rivalii de moarte au modele noi, foarte bine primite, iar Lexus IS-F vine si el puternic din spate.
Unele voci sustin ca
motorul lui RS5 va fi o evolutie a V8-ului de 4,2 litri, impins de aceasta data spre
450 de cai.
Altele favorizeaza V10-le de pe RS6, care, intre noi fie vorba, daca ajunge sub capota coupe-ului din Ingolstadt... nu-i loc in stirile Pro TV de la ora cinci ca sa fie descris prapadul pe care-l poate crea in randul concurentei.
Lumea, in schimb, pare sa cada de acord cand vine vorba de transmisii:
pe langa cea manuala, ambele surse o amintesc si pe cea dublu ambreiaj, care, de acum, este
capabila sa transfere un cuplu maxim de 550 Nm si sa suporte 9.000 de rotatii!
De aici obtinem un indiciu important:
daca RS5 va primi motorul V10, acesta va trebui detunat o idee, caci cuplul sau de 650 Nm ar distruge cutia.
Pozele pe care vi le prezentam au fost surprinse in Death Valley si ne arata kit-ul optic deosebit de agresiv, ce va diferentia clar RS5 de restul gamei.
Galeria foto aici