rss

Spionat: BMW Serie 5

  1. 18/06/2008
  2. Tags: Serie 5
Lupta pentru suprematia in sectorul premium al clasei mari se incinge pe masura ce ne apropiem de debutul a celor mai importanti candidati: noile generatii BMW Serie 5, respectiv Mercedes E-Klasse.

Bavarezul a iesit de curand la "aer", asa ca tipii care fac bani din poze “indecente” s-au gandit sa il mai ia odata in colimatorul camerelor foto, astfel incat acestea, impreuna cu informatiile scurse din interiorul companiei, sa faca din masina un produs cunoscut cu mult timp inainte de debut.

Asadar, cel mai negru cosmar al celor din Stuttgart va ajunge in showroom-uri la sfarsitul lui 2009, dar de vazut il vom vedea cu totii mult mai devreme, cel mai probabil la Salonul Auto de la Geneva.

In acel moment, vom constata cu totii ca masina este, la nivelul designului, mai degraba o evolutie a actualului model (in sensul bun al cuvantului), germanii alegand sa petreaca ceva mai mult timp schimband lucrurile sub pielea de metal.

Acolo vom da de un sasiu ce incorporeaza multe elemente din materiale usoare – aluminiu si chiar fibra de carbon –, el insusi fiind o constructie hibrida din aluminiu (in partea din fata) si otel (de la montantul A in spate). In acest fel, inginerii BMW s-au asigurat ca Serie 5 va fi din start un vehicul foarte bine echilibrat si usor de manevrat, dar si capabil sa protejeze mediul inconjurator.

Intre timp, trenul de rulare cu suspensii independente de tip MacPherson in fata si multilink in spate vor incerca sa ne smulga un “Exemplar!” atunci cand vom conduce un Serie 5, desi ceva ne spune ca gama de motoare va lua din nou prim-planul actiunii.

Aceasta va fi compusa, ca de obicei, din mai multe agregate diesel cu patru si sase cilindri in linie, aspirate sau supraalimentate, insa privirile fanilor adevarati vor fi indreptate catre monstrii mecanici cu opt si zece cilindri.

Ca si X6, este de asteptat ca Serie 5 sa primeasca V8-ul twin-turbo de 4,4 litri si 408 CP, ce va depasit ca performante doar de teribilul V10 de sub capota viitorului M5. Cu o cilindree marita la 5,5 litri si o posibila supraalimentare, uzina de forta ii va permite lui M5 sa se apropie si, poate, chiar sa depaseasca liderul de moment al clubului “putere fara limite”, Audi RS6.

Pentru a trimite sutele de cai putere catre roti, BMW va miza pe o serie de cutii de viteze de ultima generatie, dar nu ne va lua placerea de a schimba manual treptele.

Asadar, in functie de modelul ales, vom putea manevra o transmisie manuala cu sase trepte, una semiautomata Steptronic cu acelasi numar de rapoarte sau una automata cu opt trepte de proveninenta ZF, ce va fi folosita si de viitorul Serie 7.

In sfarsit, noua generatie Serie 5 spera sa rezolve eterna problema a spatiului interior – in permanenta mai mic decat al rivalilor in special in ceea priveste locurile din spate –, precum si modul de actionare al celebrului buton multifunctional iDrive.

Intre timp, portbagajul va creste la aproximativ 550 de litri, iar aspectul exterior va fi definitivat de prezenta unor jante cu design nou, ale caror dimensiuni vor merge pana la 19 inch diametru. Bling...
Vizualizari: 839