© 2025 Auto.ro
Nici Mercedes nu se fereste sa-si protejeze comoara de privirile indiscrete si nici fotografii-spioni nu s-au plictisit sa ocupe spatiul de pe hard-ul computer-ului cu pozele viitorului E-Klasse, asa ca auto.ro va aduce in atentie, din nou, ultimele imagini cu limuzina de clasa mare a constructorului din Stuttgart, care va porni pe urmele lui BMW Seria 5 si Audi A6 incepand cu anul viitor.
Cunoscuta sub numele de cod W212, masina va semana intr-o buna masura cu nava-amiral S-Klasse, etaland un design in care bosajele reliefate, linia laterala inaltata si barele de protectie generos dimensionate vor fi la mare pret.
Tenta dinamica va fi sustinuta de o grila de radiator ce va parea sculptata si de prizele de aer frontale geometrice, insa E-Klasse va marsa in continuare pe imaginea unui business-machine clasic, cu confortul pe post de lider in topul prioritatilor.
Cel mai controversat element de design se asteapta sa fie insa farurile, Mercedes alegand, din cate se pare, solutia a doua perechi de blocuri optice rectangulare – o configuratie similara cu cea a lui Lexus GS. Si mai precis – similara cu modelul unei companii vestite in trecut pentru faptul ca “imprumuta” elemente de design de la modelele de lux Mercedes. Interesant, paradoxal sau pur si simplu ironia sortii? Ramane de aflat finalul adevarat al acestei povesti peste numai un an, in direct de la Salonul Auto de la Frankfurt.
Pana atunci insa, sa mai spunem ca E-Klasse va arata pe dedesubt (din nou) ca o expozitie tehnologica, insa nu intr-atat de avansata incat sa ameninte suprematia lui S-Klasse. In plus, nemtii au decis sa renunte la sistemele care le-au dat atatea batai de cap in trecut, unul dintre acestea fiind si Sensotronic Brake Control (o tehnologie inlocuita cu un sistem de franare conventional, ce beneficiaza insa atat de asistenta unui dispozitiv de indepartare a apei de pe discurile de frana, cat si de cea a sistemului de franare selectiva in momentul parcurgerii virajelor).
Modelele de top ale gamei si versiunile AMG (apropo, E 63 va ajunge la vreo 550 CP) vor putea fi echipate optional si cu discuri de frana ceramica, un element ce va completa un capitol al sigurantei active si pasive absolut betonat: sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare, dispozitiv de monitorizare a fetei soferului, sistem de identificare a semnelor de circulatie sau o echipa intrega de senzori pentru detectarea conditiilor de drum, a schimbarilor de directie si a starii anvelopelor sunt doar cateva dintre minunile pe care Mercedes ni le pregateste in cazul noului E-Klasse. Made in Stuttgart, fara indoiala…