© 2024 Auto.ro
Prezentat in toamna anului trecut la Salonul Auto de la Frankfurt, noul BMW M3 E92 va fi lansat pe piata cel mai probabil la inceputul anului 2010, cand este de asteptat si versiunea CSL, care a fost spionata recent testand pe circuitul de la Nurburgring.
Asa cum sugereaza si numele (Coupe, Sport, Lightweight), reducerea greutatii este telul principal al celor de la BMW in ceea ce priveste performantele lui M3 CSL. Fibra de carbon va fi folosita sin belsug ceea ce va face ca masa proprie a modelului va fi redusa cu 100 kg.
Pornind de la partea frontala, continuand cu acoperisul si terminand cu difuzorul spate, consola centrala si panourile usilor, BMW nu a precupetit nimic pentru a-l face pe CSL usor. Chiar si radioul, aerul conditionat, sistemul de navigatie si scaunele incalzite, ca sa amintim doar cateva optionale, nu au fost considerate necesare si au fost taiate de pe lista.
Dar, greutatea mai mica nu este singurul lucru care il deosebeste pe CSL de M3-ul standard, ci si niste suspensii revizuite, 50 de "cai" in plus care au urcat puterea maxima la 470 CP si un set de jante dintr-un aliaj special. Toate acestea la un loc confera bolidului bavarez niste performante cu adevarat fenomenale.
Ca urmare a acestor modificari, noul CSL poate atinge "suta" in 4,5 secunde si o viteza maxima de 300 km/h.
Potrivit ziaristilor de la revista germana Auto Zeitung, noul BMW M3 CSL poate parcurge un tur de circuit la Nurburgring in aproximativ 7 minute si 45 de secunde, iar pretul s-ar putea situa undeva in jurul cifrei de 90.000 de euro.
Ultimul BMW M3 CSL a fost construit intre anii 2002 si 2004 intr-o editie limitata de 1.400 de exemplare.