© 2024 Auto.ro
Daca va exista vreun moment cu adevarat tensionat pentru fanii BMW anul acesta, acela nu va fi cel in care vor cantari daca Nick Heidfeld sau Robert Kubica au sanse sau nu de a deveni campioni mondiali, ci cel in care una (sau doua) perechi de maini vor trage o esarfa de satin de pe caroseria noului Serie 7, dezvaluind noile forme a celei mai controversate masini de lux din ultimii sapte ani. Asta se va intampla cel mai probabil in toamna, la Salonul Auto de la Frankfurt, insa noi ne-am hotarat sa mai eliberam din presiune prezenandu-va o prima fotografie spion cu masina aproape complet necamuflata.
Pana in 2001, anul inlocuirii lui Seria 7 E38 cu ceea ce iti ofera acum un dealer BMW daca soliciti achizitionarea unei limuzine de lux, compania din Munchen obtinuse (si pastrase) un lucru pe care cu greu obtii din partea celor interesati de soarta industriei auto, incluzandu-i aici si pe hulitori (alias fani Mercedes & Audi): respect. La o adica, bavarezii reusisera sa gaseasca cea mai buna solutie posibila solutie de a transpune caracteristicile unei masini sport in corpul unei limuzine de dimensiuni considerabile, pastrand in acelasi timp eleganta si finetea tipice segmentului si, totodata, designului BMW.
Un an mai tarziu, totul imploda sub greutatea cuvantului lui Chris Bangle: Seria 7 devenea primul exponent al noului curent stilistic, propunand masivitate in loc de finete, controverse in loc de normalitate si, evident, atragerea de invective in loc de ropote de aplauze. Cu toate acestea, masina s-a vandut, pe unele piete, mai bine decat rivalul de o viata Mercedes S-Klasse, plusand chiar mai mult in directia succesului comercial odata cu un facelift care a mai domolit nebunia instaurata la putere la inceputul acestui deceniu. Cu toate acestea, germanii au considerat, Slava Domnului, ca e momentul ca Seria 7 sa revina la vechile valori, iar aceste prime fotografii oficiale in care putem distinge clar designul masinii nu pot decat sa ne dea sperante.
Adio deci faruri cu “sprancene”, grila de radiator meschina, proportii de tanc si, din cate se vede aici, portbagaj modelat precum un cufar: nava-amiral BMW a trecut pe la sala de forta si, in toamna, ne va da pe spate cu un corp zvelt si musculos, o adevarata provocare pentru singura limuzina de lux care mai reuseste azi sa ne dea pe spate in acest fel: Audi A8. Totusi, cateva elemente de design actuale isi vor face simtita prezenta, precum cei doi “rinichi” uriasi care formeaza grila radiatorului si farurile “dintr-o bucata” – ambele inspirate de la X5 si X6. Vesti cel putin la fel de bune ne dau si sursele care au reusit sa arunce un ochi in habitaclul masinii, unde extrem de controversatul sistem iDrive va fi inlocuit de o versiune mult mai usor de manevrat, probabil in genul lui MMI de la Audi.
Si daca tot am ajuns la tehnica, sa mai spunem ca noul Seria 7 va fi aproape revolutionar comparativ cu actualul model, urmand a fi echipat cu o serie de motoare puternice si ecologice pe benzina (in 6, 8 si 12 cilindri, aspirate sau turbo), motorina (6 cilindri, simplu sau dublu supraalimentate) si propulsie duala (cel mai probabil benzina-electric), transmisie automata cu opt trepte, tractiune integrala si suspensie pneumatica.
Premizele pentru un succes sigur par a fi asigurate din toate directiile, insa BMW este constient ca, in compania unui adversar de calibrul lui S-Klasse (practic cea mai sofisticata masina din lume), infruntarea nu poate avea sub nici o forma coordonatele unei plimbari prin parc. Apoi, la finalul acestui an (sau cel mai tarziu la debutul anului viitor), Audi va arunca in valtoarea segmentului de lux un nou A8, construit pe revolutionara platforma tehnica modulara care a dat deja un model foarte apreciat: A5.
In plus, Jaguar, acum sub umbrela Tata, va sosi tare din urma cu un nou XJ, iar recenta moda a coupe-urilor cu patru usi, care isi anunta intentiile de suprematie inclusiv in sectorul de lux (ganditi-va doar la Porsche Panamera si Aston Martin Rapide), nu va face altceva decat sa subtieze serios randurile clientelei fidele unei limuzine clasice. O bataie surda, fara indoiala, dar in care, dupa multi ani de confuzie, BMW pare sa fi recuperat din tarana arma care i se potriveste cel mai bine stilului de lupta…