© 2024 Auto.ro
Desi arata aproape la fel de tanar ca in ziua debutului, Audi A8 se confrunta cu rivali proaspeti carora trebuie sa le faca fata cumva. De ceva vreme fotografii-spioni il surprind in timpul testelor, iar ultimul set de poze demonstreaza ca limuzina de lux germana se afla inca la ceva distanta de punctul terminus al operatiunii de dezvoltare.
Rivalii sunt deja cunoscuti: avem un BMW Serie 7 total reinnoit, un S-Klasse aflat in prag de facelift si un Lexus LS extrem de bine garnisit in plan tehnologic. Ca atare, Audi A8 trebuie sa munceasca mult pentru a demonstra ca nu a pierdut contactul cu plutonul fruntas, astfel incat prototipurile au inceput deja sa apara pe strazi in vederea debutului din 2009.
Sedanul din Ingolstadt va fi nou din bara in bara si va avea o lungime ceva mai mare (aproximativ 5,10 m) pentru a se diferentia mai clar de A6. Caroseria va fi ca si mai inainte fabricata din aluminiu, insa germanii se gandesc serios sa renunte la versiunea de ampatament scurta - o chestiune pe care si Mercedes a luat-o in considerare pentru S-Klasse.
Din punct de vedere tehnic, masina va ingloba mai multe componente de ultima ora, printre care o cutie automata cu opt trepte (prezenta si pe noul BMW Serie 7), un motor hibrid cu baterii litiu-ion (replica pentru Mercedes S400 Hybrid) si o serie de propulsii conventionale moderne.
Apropo de acestea, oferta A8 va include motoare V6, V8 si V10, dar prezenta unui V12 este inca incerta. Iar daca va exista, nu ar trebui sa va mire daca acesta va cere sa-l hraniti cu motorina.