SUV-ul japonezilor de la Subaru era atat de urat desenat in partea din fata, incat pana si ei au recunoscut ca au facut o greseala.
Ca urmare, la salonul auto de la New York, niponii au prezentat un facelift major al acestei zone, menit sa atraga clientii care nu au mai putut trece de aspect pentru a se bucura de
excelenta parte tehnica.
Din pacate, desi designul a suferit in mod clar o ameliorare, nu putem spune ca este foarte atragator.
Cu proverbul „
din lac in put” in minte, nu putem sa nu remarcam faptul ca acum frontala lui Tribeca seamana in ansamblu cu cea a unui Chrysler si in detaliu cu una de Volkswagen (concentrati-va privirea doar pe faruri).
Totusi, acesta este stilul niponilor in materie de design – cand vor ceva numai al lor, nu le iese, iar cand le iese, seamana cu orice altceva – si americanii stiu asta; ca urmare este posbil ca vanzarile sa decoleze comparativ cu rezultatele de pana in prezent (doar 18.000 de Tribeca s-au vandut aici, jumatate din numarul planificat). Mai ales ca nu numai coaja de metal a suferit modificari.
Subaru a considerat ca o
simpla operatie estetica ar evidentia prea mult faptul ca au calcat in strachini si s-au gandit sa dilueze putin atentia de la noua fata printr-o revizuire destul de serioasa a partii tehnice.
Primul vizat a fost motorul, care a ajuns de la 3 litri la 3,6 litri si de la 245 CP la 256 CP. Desi cresterea de putere nu este foarte
spectaculoasa, mai importanta este cresterea cuplului, care a sarit acum de la 291 Nm la 335 Nm; in plus, el este livrat mult mai eficient pe plaja de turatii, multumita sistemului AVCS (sinonimul lui VVT) ce controleaza atat supapele de admisie, cat si cele de evacuare.
Inginerii niponi au modificat si setarile cutiei de viteze automate cu
5 rapoarte, astfel incat ne putem astepta ca noul Tribeca sa livreze timpi de reactie mai rapizi la schimbarea treptelor si o functionare mai fluenta a transmisiei.
Nici interiorul nu a scapat neatins, randul trei de scaune fiind acum mai usor de accesat multumita unui nou sistem de pliere al celui de-al doilea rand.
Apoi, soferul va avea o mai buna vizibilitate multumita redesenarii oglinzilor laterale si ultimelor geamuri laterale, in timp ce pasagerii se vor bucura de un confort sporit la rulare, datorita recalibrarii suspensiei spate.
Anulati-va, deci, comanda pentru vechiul model...