© 2024 Auto.ro
Constructorul care a ramas in istoria industriei auto in special datorita senzationalului WRX STI nu putea rata o prezenta de zile mari la SEMA, asa ca standul rezervat lui va fi “umplut” cu doua versiuni speciale a SUV-ului Forester: un sprinter pe nume XTI si un catarator botezat Mountain Rescue Vehicle.
Asa cum ii sugereaza si numele, XTI este o incrucisare intre un Forester si un Impreza STI, de care Subaru nu este deloc straina: odinioara, compania japoneza oferea pe piata din Japonia (si restul teritoriilor unde se comercializeaza vehciule cu volan pe dreapta) un Forester echipat cu motorul celui mai rapid Impreza.
Fanii SUV-urilor cu un puternic caracter sportiv vor fi asadar fericiti sa afle ca, in spatele caroseriei bicolore, a bodykit-ului JDM si jantelor similare cu ale masinilor de raliu se ascunde motorul boxer turbo de 2,5 litri al actualului STI.
Ba mai mult: puterea, directionata catre cele patru roti via o cutie manuala cu sase trepte, a crescut cu 10 CP pana la 315 cai, in timp ce cuplul a ramas la 407 Nm.
Si acum partea interesanta: din cate se aude, aceasta masina – deocamdata doar un prototip – va fi produsa in serie si va fi livrata pe pietele pe care nu era inainte disponibila (inclusiv Europa). Speram sa nu fie doar un zvon.
Daca totusi se va dovedi ca astea sunt doar povesti de adormit copii, mai exista o speranta: poate i-am putea convinge pe japonezi sa il produca pe Mountain Rescue Vehicle, cel de-al doilea concept-car ce va fi prezentat la SEMA.
Construit pentru patrula nationala a salvamontistilor americani (ale carei vehicule oficiale sunt furnizate de Subaru), acest Forester dornic de catarari pe drumuri desfundate este dotat cu un kit de suspensie ce a dus garda la sol pana la 36 cm si cu un set de roti cu anvelope tot-teren Yokohama de 30 de inch.
Scuturile si winch-ul completeaza lista cu delicatese, in timp ce motorul turbo de sub capota promite sa faca fata oricaror vicisitudini montane.