Aceasta perioada este foarte importanta pentru producatorul japonez, fiind programate doua lansari cruciale.
Niponii au procedat intotdeauna altfel decat marea masa a
constructorilor de pe mapamond. Au promovat neobositi
tractiunea integrala, chiar daca asta insemna sa aiba anumite modele care de abia se tarau,
designul masinilor era, putin zis, indoielnic, iar de
diesel nici nu vroiau sa auda.
Dar
vremurile se schimba si, la
Salonul Auto de la Geneva,
Subaru va prezenta primul
propulsor diesel propriu. Chiar daca trendurile marilor piete i-au fortat sa faca acest pas, cei de la
Subaru nu pierd ocazia sa intre in cel mai cautat
segment de motoare in stilul lor caracteristic:
propulsorul cu patru cilindri este boxer,
primul de acest fel din lume.
Avantaje sunt multiple, dintre care poate cel mai important este ca
centrul de greutate poate fi pastrat aproape de asfalt.
Dupa debutul de la salon, vom vedea acest motor cel mai devreme anul viitor, cand va fi lansat pe
Legacy si
Outback. La aceasta data detaliile pe care le-au furnizat
japonezii sunt putine, dar se pare ca
noul propulsor este silentios si vibratiile produse de el sunt minimale (apanajul arhitecturii boxer).
Cilindreea se zvoneste a fi de
2 litri, puterea de
165 CP, iar cuplul de
340 Nm.
Acest
motor diesel este doar o parte a ecuatiei, la
Salonul de la New York fiind programata lansarea
noului Impreza. Momentul este deosebit de important, mai ales ca
Subaru a schimbat mult conceptul acestui model,
feedback-ul presei si a publicului fiind asteptat cu ardoare de toata lumea.