© 2024 Auto.ro
Desi suna un pic cam ciudat, date fiind performantele si “greutatea” prezentei sale, Veyron si-a cam trait traiul si si-a mancat malaiul (de fapt, l-a mancat pe al altora), iar Bugatti se pregateste sa ne faca cunostinta cu un succesor.
Acesta se pare ca isi va face debutul undeva prin 2011 sau cel tarziu in 2012 si va fi motorizat de o versiune si mai viguroasa a monumentalului W16 de opt litri, ce va trimite catre roti in jur de 1.200 CP.
Asadar, vorbim de o putere – cine ar fi crezut? – cu 20% mai mare decat cea a lui Veyron, suficient cat sa duca masina la o viteza maxima de 432 km/h.
Ca si idee constructiva, masina nu va fi foarte diferita de Veyron, in sensul ca vom avea de-a face tot cu un hypercar cu motor central ce va duce mai departe mostenirea companiei; totusi, munca va fi si mai dificila ca inainte.
Si asta pentru ca succesorul lui Veyron va trebui sa aiba o etica vizavi de poluare si consumul de combustibil, chiar daca nimeni nu va cere de la el sa consume cat un Golf TDI.
La urma urmei, vorbim de o masina care se va apropia destul de probabil de pragul celor doua secunde necesare atingerii a 100 km/h, in conditiile in care cuplul maxim al monstrului quad-turbo va sari la aproape 1.500 Nm.
Nu aplaudati – inca nu v-am dat vestea cea mare: s-ar putea ca bolidului sa ii fie in sfarsit permisa participarea in competiile de motorsport, o chestiune care i-a fost total interzisa lui Veyron.
Cea mai probabila destinatie este Le Mans-ul, acolo unde masina ar putea reinnoda senzationalul sir de victorii al lui Audi R8/R10 TDI... daca nu va trece din 5 in 5 minute pe la realimentare.