Cererea de modele Sport Utility au dus la o crestere a vanzarilor partii germane a grupului DaimlerChrysler pana la 1,26 milioane de unitati, cu 3,2% mai mult ca in 2005.
Marca
Mercedes-Benz a crescut cu
6,5% pana la o cifra record de
1,15 milioane de masini, multumita unei
cresteri spectaculoase, de 86%, a modelelor
M, R si GL-Klasse, ce a compensat o scadere importanta a vanzarilor lui
C-Klasse, cu
17,5%.
„In 2006, marca a celebrat cel mai de succes an din istorie”, au declarat oficialii de la Stuttgart, chiar daca rivalul de moarte
BMW va ramane pentru o vreme
cel mai mare producator de masini premium din lume.
Celelalte marci din cadrul grupului nu au terminat insa la fel de bine. Dimpotriva –
smart, de la care se asteapta sa ajunga profitabil in 2007, a inregistrat caderi cu
22% in 2006, pana la 112.100 de unitati, din cauza, in principal, a incetarii productiei la modelul ForFour in vara trecuta.
De partea cealalta a oceanului, vesti si mai rele:
vanzarile Chrysler s-au diminuat cu
4,5% pana la
2,7 milioane de unitati, in timp ce contabilitatea a inregistrat o pierdere pe 2006 de
1 miliard de euro.
Este principalul motiv pentru care, spre sfarsitul lui 2006, zvonurile vizavi de o posibila despartire de cei din
Detroit a ajuns sa aiba o puternica tenta de adevar.