© 2024 Auto.ro
In urma cu aproape o saptamana, va relatam faptul ca General Motors se pregateste sa faca istorie din SUV-urile sale full-size, pe fondul scaderii dramatice a cererii si a necesitatii reducerii consumului de flota.
Ei bine, din ultimele informatii, se pare totusi ca ca fostul numar unu mondial doreste sa construiasca o generatie noua a acestor uriase tot-teren-uri, dar pe o versiune modificata a platformei tehnice Lambda.
Gama de SUV-uri full-size GM – din care face parte Chevrolet Tahoe/Suburban, GMC Yukon/Yukon XL si Cadillac Escalade/Escalade ESV – are la baza platforma tehnica GMT900, aceeasi care deserveste la fabricarea camionetelor full-size.
Supradimensionate si depasite atat la nivel moral, cat si la nivel tehnic, ele sunt reminiscente ale unei ere cand belsugul celui mai puternic stat al lumii se reflecta in buna masura in maruntisul cu care se plateau plinurile de combustibil.
Asadar, fiecare din acesti giganti trebuie sa evolueze sau sa moara, iar GM a dat un prim indiciu asupra viitorului lor in momentul in care a anuntat saptamana trecuta ca vrea sa il construiasca pe Escalade pe platforma Lambda.
Acesta este una dintre cele mai noi si mai avansate baze tehnice din nomenclatorul concernului american si serveste momentan la constructia a nu mai putin de patru SUV-uri/crossover-e: Saturn Outlook, GMC Acadia, Buick Enclave si Chevrolet Traverse.
Mai mici si mai eficienti decat tot-teren-urile full-size, membrii acestui cvartet au tinut practic in viata vanzarile de modele Sport Utility fabricate de GM, atragand si gratie unei politici de design ceva mai “user-friendly”.
Conform ultimelor rapoarte insa, se pare ca arhitectura Lambda va fi inca si mai intensiv utilizata, viitoarele Chevy Tahoe/Suburban si GMC Yukon/Yukon XL urmand a se folosi de ea.
Si asta nu e tot: in perspectiva achizitionarii grupului Chrysler, GM ar putea lua hotararea ca inclusiv Dodge Caravan sa utilizeze aceasta platforma care, iata, se dovedeste a fi si una extrem de “flexbila”.