Tata Nano: benzina, diesel si hibrid
- 28/07/2008
-
Tags:
Fev
Cea mai ieftina masina din lume, Tata Nano, va fi oferita si cu motorizare diesel. Este vorba despre un propulsor de 800 cmc dezvoltat de compania indiana impreuna cu producatorul german de trenuri de rulare FEV, iar surse din industrie sustin ca motorul va beneficia de sisteme de injectie Bosch.
FEV este o companie independenta cu sediul in Aachen, Germania, care cerceteaza si dezvolta trenuri de rulare pentru industria auto. Colaborarea germanilor cu producatorii auto indieni este mai veche, Mahindra beneficiind de tehnologiile FEV pentru automobilul hibrid Scorpio, releva editia on-line a publicatiei India Times, citata de Mediafax.
Initial, Tata Motors anuntase ca micutul Nano va fi dotat doar cu un motor pe benzina de 623 cmc, cuplat la o cutie de viteze cu patru rapoarte. Recent, insa, oficialii asiatici au lasat sa se inteleaga ca Nano va fi disponibil atat cu motorizare diesel, cat si hibrid!
Comercializarea lui Tata Nano va incepe in India in ultimul trimestru al acestui an, pretul de pornire fiind de 2.500 de dolari. In decurs de patru ani, pe piata din Europa va fi lansata o alternativa imbunatatita a versiunii indiene. Aceasta ar urma sa respecte normele de poluare Euro5 si legislatia europeana in ceea ce priveste protectia pasagerilor in caz de impact. Alte piete pe care Tata Nano ar urma sa isi faca debutul in urmatorii ani sunt Africa, America Latina si Asia de Sud-Est.