rss

Taxa de fluidizare a traficului in Bucuresti

  1. 30/11/2006
  2. Tags: Taxa de fluidizare

Municipalitatea ar putea percepe, in viitor, o "taxa de fluidizare" a traficului, care va fi platita de soferii care tranziteaza zona centrala a orasului. Prezent la conferinta "Integrarea solutiilor pentru decongestionarea traficului in infrastructura urbana", directorul Directiei Transporturi si Sistematizarea Circulatiei din Primaria Municipiului Bucuresti ( PMB), Gheorghe Udriste, a declarat: "Este o solutie pe care o vom folosi. Nu va pot spune insa de cand si care va fi cuantumul acestei taxe. Ne vom folosi de experienta altor capitale europene in ceea ce priveste decongestionarea traficului in oras, capitale in care sistemul a fost implementat si a fost o experienta pozitiva”.

In Bucuresti a existat inca de anul trecut o initiativa de introducere a taxei de congestionare a traficului, care s-a lovit insa de o puternica reactie negativa. Intre factorii care au condus la acest curent de opinie se numara scepticismul public, lipsa de rute alternative pentru traficul rutier, resursele financiare insuficiente si ingrijorarile cu privire la impactul pe care l-ar avea aceasta taxare asupra dezvoltarii economice din centrul orasului.

Totusi, s-a dovedit deja prin introducerea sistemului de taxare la camioane ca solutia este eficienta in centrul orasului. De asemenea, in acest mod ar fi suplimentate veniturile la bugetul local, bani care pot fi cheltuiti pentru imbunatatirea infrastructurii.

Gheorghe Udriste a avertizat insa ca in ciuda tuturor masurilor luate de catre autoritati pentru decongestionarea traficului, "in Capitala nu vom ajunge niciodata la situatia de a nu se mai circula bara la bara, va trebui sa ne obisnuim incet, incet, cu ideea si atunci cand plecam de acasa, sa ne luam mai mult timp la dispozitie ca sa ajungem la serviciu". Conform cercetarilor, numarul masinilor din Capitala a crescut de la aproximativ 200.000 in anul 1990 la peste un milion si jumatate in 2006.

Vizualizari: 1034