Cu toate ca reprezinta o suma frumusica, cele 25 de milioane de euro incasate (in 3 luni) ii nemultumesc pe guvernantii nostri.
Daniel Chitoiu, vicepresedinte ANAF, a declarat ca rezultatele sunt sub estimarile Ministerului de Finante, care anticipa o
medie lunara de 20 de milioane de euro (?!). Stiti ca era o reclama cu o marmota…
Acelasi Minister ne mai furnizeaza si o statistica, conform careia inmatricularile de masini vechi au scazut (fireste) cu 35% in primele doua luni ale anului, la
8.393 de masini (fata de 12.827).
Pe de alta parte, au crescut inmatricularile de masini noi cu 13% (37.556 in perioada
ianuarie-februarie 2007).
Pentru tot
anul 2007, estimarile oficiale arata ca se vor incasa
225 milioane de euro.
Intre timp aceasta taxa, pe langa o mare parte a populatiei, este contestata de oficialii Uniunii Europene, care au informat guvernul roman ca s-au incalcat prevederile UE.
In acest sens, oficialitatile romane au primit o instiintare oficiala, ce reprezinta prima etapa din procedura de
trimitere in judecata a tarii noastre.
Comisarul European pentru taxe si uniune vamala, Laszlo Kovacs a adus argumente care, in opinia sa, fac din prima inmatriculare o taxa
discriminatorie: nu face bine corelarea intre vechimea masinii si gradul de poluare, respectiv nu acopera decat
o perioada limitata din durata de viata a unui automobil.
La randul sau insa, Calin Popescu-Tariceanu continua sa sustina cu inversunare, in toate declaratiile oficiale, ca taxa este benefica (stim si pentru cine si aceia nu suntem noi, pentru ca nu suntem proprietari de
firme importatoare de automobile), ca protejeaza mediul (“protejat” cum se cuvine si de
zecile de mii de rable fabricate in anii ‘50-’60 ce polueaza intr-un minut cat o masina Euro 3 intr-un an) si ca (fara virgula) creaza
mii de locuri de munca (in doua judete, si desfiinteaza zeci de mii in celelalte).
Asteptam cu interes deznodamantul acestei povesti…