© 2024 Auto.ro
Nismo, partenerul sportiv al lui Nissan, a ales sa intre pe piata europeana cu ajutorul modelului Juke. Folosind reteta intalnita la modelele sport, suspensii intarite, sasiu rigid, directie sport, pedalier din aluminiu, Nissan Juke Nismo ofera surprize nebanuite. Si n-are niciun concurent in clasa lui, crossoverele compacte.
Nissan Juke Nismo este un automobil compromis, intre crossover si masina sport, si cand spunem masina sport, chiar este masina sport. Setarile masinii nu sunt de raliu, insa ca sa nu fie nicio confuzie, specialistii lui Nismo au folosit un caiet de sarcini mai soft. Iar zgomotul sportiv poate contraria neavizatii.
Nissan Juke Nismo nu atrage in mod deosebit atentia, pe strada, insa mana preparatorilor se vede la exterior: de la logo-ul Nismo de pe calandru, muchiile inferioare colorate in rosu, oglinzile aerodinamice, colorate distinct de caroserie, la jantele sport pe 18 toli, eleronul spate si difuzorul de aer cu stop central (Formula 1 style) sunt elemente care diferentiaza vizual Juke Nismo de automobilul obisnuit, nepreparat.
La interior deja este alt cadru, dar din acelasi film. Scaunele tip Recaro, cu o sustinere laterala si lombara exceptionale, volanul mic (tip 370Z) acoperit cu piele si alcantara, turometrul rosu, pedalierul din aluminiu, precum si lipsa multitudinii butoanelor, specific asiaticelor, intregesc atitudinea sportiva a lui Nissan Juke Nismo.
Ceea ce nu ne spun, nici interiorul si nici exteriorul, este ce ascunde masina, cu adevarat, sub capota. Aici descoperim un motor turbo 1.61.6L DGI-T pe benzina, capabil de 200 CP/6000 rpm si un cuplu de 250 Nm/2400-4800 rpm. Interesant de precizat este ca versiunea cu care am mers noi avea transmisie cu variatie continua a rapoartelor de transmitere (CVT) unde Nissan are expertiza recunoascuta.
Ce face acest CVT? Ca sa “simti” sportivitatea lui Juke Nismo trebuie sa apelezi la kick down in D (drive), iar daca alegi treptele presetate atunci, ca sa nu ai acele hop-uri de care scriu neavizatii, in cazul CVT-urilor, trebuie sa ridici masina in ture consistent, ca sa duci motorul dincolo de polul economic (zona de cuplu maxim) si atunci sa incepi sa intelegi ce face un CVT. Aici prindeau bine niste clapete de accelerare/decelerare sub coroana volanului.
La demaraje (fara kick down) masina pleaca lin, trebuie lansata usor, iar la mersul in oras este absolut delicioasa. Sa amintim aici directia precisa, care parca “fura” din cuplu, la accelerare, care te ajuta si duce intuitiv masina pe unde ai ales sa mergi (oarecum ca un kart), lucru care trebuie sa recunoastem este o performanta, daca vorbim de un crossover, chiar vizibil mai scund (cu garda la sol redusa – 170 mm).
Masina condusa de noi are tractiune integrala pentru stabilitatea in viraje si cresterea dinamicii in rulare. N-au nicio legatura, sistemul de tractiune integrala si setarile masinii cu mersul in off-road. Nissan Juke Nismo este o masina integrala de asfalt sau macadam, destinata celor care inteleg tehnica de varf si care stiu pilotaj sportiv.
In rulaj mixt, autostrada (cruise control) + urban, am reusit un consum mediu de 11.6 l/100 de km, insa aceasta informatie nu explica caracterul impresionant al masinii. Nismo a reusit dintr-un crossover, pe care-l conduce in general sexul feminin, sa scoata un automobil masculin de respectat. Pur si dur, insa absolut interesant.
Pentru ca toate au un pret, modelul despre care am vorbit, Nissan Juke Nismo 1.6L DGI-T 200CP cu tractiune integrala, All Mode 4X4, si transmisie MCVT costa 29.040 euro cu TVA inclus.