rss

Test-drive: noua Mazda6 - Mazda la puterea a 6-a

  1. 03/06/2008
  2. Tags: Citroen c5, Ford mondeo, Mazda 6, Mazda RX-7, MPS

Chiar daca vanzarile pe segmentul masinilor de familie mari sunt in regres, calitatea modelelor de acest gen lansate in ultima vreme este mai buna ca niciodata.

Noul Mondeo este una dintre cele mai bune masini pe care le-a produs vreodata Ford, viitorul Opel Insignia – inlocuitorul lui Vectra, care va aparea undeva prin toamna – promite sa fie un mare pas inainte, de asemenea, iar lucrurile stau la fel si in cazul noilor generatii ale lui Citroen C5 si Honda Accord, la randu-le modele de referinta pentru segmentul berlinelor de clasa medie.

Incepand cu luna ianuarie a acestui an, japonezii de la Mazda au pornit la atac, iar arma lor principala se numeste noua Mazda 6. Practic, noua Mazda 6 este un autoturism care vine sa satisfaca acel segment de clientela care doreste masini deosebit de performante si extrem de atragatoare din punctul de vedere al designului exterior deopotriva. Si stiti ceva? M-am indragostit de ea din prima clipa...

Desenata de Youichi Sato, cel care este responsabil si de designul celei mai noi generatii a coupe-ului RX-7, Mazda 6 este cu adevarat superba incepand cu grila frontala in forma de „V”, farurile unghiulare, pasajele rotilor pronuntate si terminand cu blocurile optice spate care includ becuri cu tehnologie LED.

Iar zecile, sutele de priviri admirative stau marturie in acest sens. Putem spune cu certitudine ca noua generatie a Mazdei 6 reprezinta in momentul de fata un concurent demn de luat in seama chiar si pentru numele mari din Europa precum Volkswagen, Opel sau Renault.

Niponii sustin ca noua Mazda 6 incearca mai degraba sa dezvolte un limbaj de design „made in Japan” decat sa se inspire sau sa-i copieze pe rivalii europeni. Desi nu iese in relief pe cat de mult ar putea, 6-le abordeaza o linie de design fluida si extrem de atragatoare inca din primul moment in care o vezi. De fapt, daca ar fi sa scoatem logo-ul Mazda de pe grila radiatorului, probabil ati confunda-o cu un Lexus IS! Cel putin asa li s-a parut unora...

Si la interior, noua Mazda 6 este mult superioara modelului pe care il inlocuieste. Avand un plus de 45 mm in lungime (4.735 mm fata de 4.690 mm inainte), berlina japoneza ofera o habitabilitate peste limitele clasei care se traduce printr-un spatiu extrem de generos pentru cinci adulti, care pot calatori foarte confortabil si pe distante mai lungi.

De altfel, acesta este cel mai mare castig comparativ cu predecesorul sau, la care se adauga volumul spatiului destinat bagajelor de 519 litri cu bancheta spate ridicata, unul dintre cele mai mari din segment.

Habitaclul se distinge printr-o plansa de bord pe cat de simpla, pe atat de ordonata si ergonomica, in timp ce materialele folosite sunt foarte placute la pipait (cu exceptia poate a unor plastice precum cel de deasupra tabloului de bord), finisajele excelente, iar ambianta deosebit de placuta, specifica noului concept „zoom-zoom”.

Apropo de ambianta, ceasurile de bord si principalele comenzi situate pe consola centrala sunt iluminate intr-o nuanta de rosu linistitoare, care contrasteaza cu albastrul care ilumineaza comenzile performantului sistem audio BOSE cu 8 difuzoare care echipa modelul testat, care era in nivelul de echipare Sport GT.

De asemenea, pe volanul multifunctional din piele cu trei spite este amplasat in partea sa stanga, la fel ca la Mondeo, comanda CF-Network de la pot fi actionate instalatia de climatizare bi-zona, sistemul audio, computerul de bord si navigatia (daca exista). In partea dreapta a volanului sunt pozitionate comenzile pentru pilotul automat.

Si daca tot am vorbit despre echipare, sa spunem ca modelul pe care l-am testat avea tapiserie din piele neagra, scaun sofer cu numeroase reglaje electrice si functie „memory”, instalatie de incalzire a scaunelor din fata, senzor pentru controlul presiunii in pneuri, senzori de parcare, lumina si de ploaie, faruri bi-xenon automate si adaptive, jante din aliaj de 17 inch de 205/50 R17, radio CD cu magazie de 6 CD-uri, mufa AUX si dispozitiv „handsfree” si Bluetooth, ca sa amintim doar cateva dintre dotarile oferite de acest nivel de echipare.

Bineinteles, noua Mazda 6 s-a schimbat in bine si in ceea ce inseamna experienta la condus. Modelul din test ascundea sub capota motorul diesel de 2,0 litri si 140 CP, care este dezvoltat de Ford in colaborare cu francezii de la Grupul PSA.

Din pacate, este deocamdata singurul diesel din oferta Mazda 6, ceea ce reprezinta un minus pentru berlina nipona – incepand din vara, in oferta va fi inclus si TDCi-ul de 2,2 litri care dezvolta 185 de cai-putere.

Propulsorul ofera suficienta putere (desi impatimitii de „cai” ar putea fi tentati sa spuna ca masina este submotorizata in aceasta versiune) si performante foarte bune. Motorul este un partener de nadejde indiferent de plaja de turatii, dar si in general rafinat (habitaclul este bine izolat fonic), chiar daca in momentul pornirii sound-ul pe care il scoate este un pic cam aspru.

Turbodieselul lucreaza in mod armonios cu transmisia manuala cu 6 trepte exacte, excelent etajate, aceeasi care echipeaza si modelele Mazda mai puternice. Un aspect care mi-a atras atentia (si n-am fost singurul...) a fost ambreiajul cam tare (de nota asistarea excesiva), ceea ce face ca soferul sa aiba nevoie de cateva minute pentru a se acomoda cu pedala si cursa acesteia.

Datorita tehnologiei si a materialelor componente folosite de japonezi pentru reducerea greutatii – desi este mai mare, Mazda 6 cantareste cu 35 kg mai putin decat vechea generatie – dieselul de 2,0 litri este chiar mai economic si mai putin poluant decat motorul similar de pe noul Mondeo. Astfel, masina a reusit sa afiseze un consum de maxim 10 litri/100 km in aglomeratia din Capitala, in timp ce pe autostrada, la o viteza de croaziera de 160 km/h, acest propulsor nu a avut nevoie decat de 8,5 litri pentru fiecare o suta de kilometri parcursi.

Noua Mazda 6 a preluat gradul de sportivitate intalnit la versiunea MPS, care se traduce printr-un raspuns dinamic al trenului de rulare si al directiei asistate, care este receptiva si precisa si ofera un feedback puternic.


Marele dezavantaj al acestei masini impecabile este reprezentata de suspensiile prea rigide, tipice pentru hatchback-uri, care s-au comportat totusi mai mult decat onorabil pe liniile de tramvai si prin gropile din Bucuresti.

Si sa va mai spun ceva: o sa mi-o cumpar! Face toti banii...

 

FISA TEHNICA
Mazda 6 2.0 TDCi Sport GT
Motor:
L4 turbodiesel
Cilindree: 1.998 cmc
Putere maxima: 140 CP / 3.500 rpm
Cuplu maxim: 330 Nm / 2.000 rpm
Transmisie: manuala, 6 trepte
Sprint 0-100 km/h: 10,5 secunde
Viteza maxima: 204 km/h
Rezervor: 64 litri
Portbagaj: 519 litri
Greutate: 1.500 kg
Consum (ciclu urban): 10 litri / 100 km
Emisii CO2: 149 g/km
Pret: 24.277 euro fara TVA (28.890 euro cu TVA inclus)

Vizualizari: 4798