© 2024 Auto.ro
Segmentul hot hatch-urilor a cunoscut o mare vanzoleala in ultimul an si jumatate, toata lumea asteptand cu sufletul la gura sosirea lui Civic Type-R, in speranta ca noul model va rescrie istoria inca o data, asa cum au facut-o si predecesorii sai.
Insa, surpriza, presa mondiala a fost foarte impartita in verdicte, masina iesind castigatoare in mai putine teste decat s-ar fi asteptat lumea si, mai ales, nu pentru ca are un caracter hardcore, ci mai mult pe baza unor aprecieri subiective.
Astfel, cei care-si doresc o masina cu adevarat fara compromisuri trebuie sa se orienteze catre concurenta.
Aripa franceza a segmentului ofera o alegere evidenta, Clio RS, dar, pentru unii, dimensiunile compacte pot fi un minus major. Pentru ei, Renault ofera senzatiile RS impachetate intr-o caroserie de categorie superioara si, ca sa fie sigur ca toata lumea va fi multumita, a creat editia speciala F1 Team R26.
Acest nume cam lung se traduce printr-o culoare speciala (un galben tipator, foarte placut), abtibilduri ce comemoreaza victoriile francezilor in Formula 1, celebrul sasiu Cup si un diferential cu alunecare limitata, care garanteaza ca aderenta va fi la cele mai inalte cote indiferent de starea drumurilor.
Este, de asemenea, cel mai puternic Megane RS de pana acum, desi nu cei 5 cai in plus semnaleaza calitatile sale, ci irezistibila combinatie sasiu CUP-diferential mecanic.
La capitolul “incantare vizuala”, varful RS-urilor, pe langa culoare, mai puncteaza cu scaunele Recaro absolut fabuloase (desi montate o idee prea sus) si jantele mate, de 18 toli.
Bile negre merita interiorul cam fad, executat din materiale doar medii, si ergonomia usor deficitara, insa...
Aceasta masina nu este pentru familisti convinsi sau pentru cei care se bucura la vazul a nu stiu ce insertii nobile pe consola centrala. Ea a fost facuta sa alerge si, Doamne, ce bine o face!
Motorul cu ai sai 230 de cai are destula putere sa rezolve 99% din situatiile de zi cu zi (accelereaza in doar 6,5 secunde pana la 100 km/h), in timp ce suspensiile ferme, impreuna cu barile anti-ruliu fortificate ii confera un comportament fabulos pe drumurile virajate.
Mare parte din cuplul “sanatos”, de 310 Nm, este livrat inca de la 2.000 de rotatii, astfel ca blestemul gaurii turbo a fost evitat, comportamentul fiind destul de liniar. Totusi, F1 Team R26 poate fi si exploziv, moment in care se manifesta un torque-steer ponderat (influente in volan), ce poate surprinde soferii neexperimentati.
Ca veni vorba: directia putea fi o ideea mai incisiva, in sensul ca, in anumite momente, ar fi bine sa transmita mai multe informatii despre ce se intampla cu rotile (cata aderanta au). Insa, uiti de toate acestea in momentul in care simti aderenta livrata de diferentialul mecanic, care-i capabil sa tolereze piciorul uitat pe pedala de acceleratie chiar si in cele mai pacatoase ace de par si sa traga masina din curba cu puterea unui imens magnet.
In acest Megane nu prea vei stii ce inseamna subvirarea, mai degraba trebuie sa ai grija sa nu uiti piciorul prea mult in frana si sa nu-i provoci spatele in detrimentul sanatatii tale. Daca situatia iese un pic de sub control, intotdeauna te poti baza pe setul de frane Brembo, de-a dreptul impresionante.
Daca esti capabil sa induri suspensiile rigide pe drumurile noastre dezastruoase, interiorul usor demodat (au trecut 6 ani de la lansarea gamei curente) si consumul maricel (16-18 litri), cu siguranta nu vei regreta ca ai cheltuit 25.182 de euro (TVA inclus) pe aceasta masina. Nu prea mai sunt hatch-uri mai hot ca acesta.
Pentru galerie foto completa dati click aici. Pentru video, click aici .