rss

TH!NK small

  1. 08/12/2006
  2. Tags: Th!nk, Vehicul electric
Vehiculul electric TH!NK revine in centrul atentiei si ar putea fi produs in serie chiar de anul viitor. Ambitiosul proiect sustinut de un grup de investitori norvegieni vizeaza lansarea din 2007 a celei de-a doua generatii a acestui microautomobil urban, avand trenul de rulare si exteriorul complet redesenate.

Noul model TH!NK ar urma sa fie echipata cu totate dotarile care fac confortabila o masina conventionala: geamuri electrice, servodirectie, elemente imbunatatite de siguranta activa (inclusiv ABS) si un interior modern. Caroseria va fi confectionata in continuare din plastic, ceea ce va reduce greutatea masinii si ii va spori eficienta. Planul constructorilor norvegieni este ca bateria electrica sa confere o autonomie de 185 km.

Povestea mini-automobilului electric a inceput in Norvegia acum 15 ani, cand s-au pus bazele companiei Pivco (Personal Independent Vehicle Company). Conceptul de atunci a ramas valabil pana astazi: pe un sasiu din aluminiu a fost montat un motor electric si o caroserie din material plastic. Zece prototipuri, denimite PIV2, au fost produse si chiar folosite la Jocurile Olimpice de Iarna de la Lillehammer din 1994. Ulterior, Lotus a fost cooptata in calitate de consultant la realizarea primului model destinat productiei: PIV4, redenumirea ulterior TH!NK. Bateria din nichel-cadmiu care functiona cu curent alternativ permitea o autonomie de 85 km si o viteza de varf de 90 km/h, insa dezvoltarea modelului a necesitat mai mult timp si resurse decat se asteptau norvegienii, astfel ca proiectul a fost cumparat in 1999 de catre Ford.

Gigantul din Detroit a inceput productia acestui vehicul, in total 1005 unitati find construite pana in 2002, cand proeictul a fost tras pe linie moarta. Acum, TH!NK este din nou norvegiana, iar vehiculele uzate din SUA si Marea Britanie au fost reexportate in Norvegia, unde sunt la mare cautare gratie politicii guvernamentale de a promova utilizarea propulsiei electrice (masinile sunt scutite de impozite, taxe de parcare si de acces pe autostrazi si le este permis sa circule in orase pe benzile destinate transportului in comun).
Vizualizari: 1408