rss

THE 8 X JEFF KOONS: competenta in vopsit a uzinei din Landshut este demonstrata pe sculptura mobila a lui Jeff Koons

  1. 05/03/2022

Competenta in vopsire a uzinei BMW Group din Landshut este prezentata acum intr-o editie limitata a modelului M850i xDrive Gran Coupe, creat de artistul american Jeff Koons pentru o serie mica de productie de doar 99 de exemplare - cel mai elaborat automobil din istoria BMW.
Aproximativ 2.000 de sectiuni de panouri exterioare din plastic vopsit in 45 de culori standard si 200 de culori personalizate parasesc uzina din Landshut in fiecare zi lucratoare. Astfel se realizeaza un total anual de aproximativ o jumatate de milion de componente, inclusiv barele de protectie, pragurile laterale, spoilerele si ornamentele - fara a lua in calcul seriile mici si vopseaua personalizata.
Specialistii in vopsire de la Landshut isi folosesc acum anii de experienta pentru un automobil cu totul special, o editie limitata a BMW Seria 8 Gran Coupe - THE 8 X JEFF KOONS. Masina a fost proiectata de artistul american Jeff Koons si prezinta elemente pop art, precum si modele geometrice.
Automobilele in editie speciala vor fi construite la uzina BMW Group din Dingolfing, in timp ce uzina BMW Group din Landshut va furniza toate sectiunile de panouri exterioare din plastic vopsit, inclusiv barele de protectie, pragurile laterale, capacele oglinzilor, manerele usilor si hayonul. Toate componentele sunt realizate cu cel mai inalt grad de precizie.
"Cea mai mare provocare a fost sa intelegem si sa surprindem spiritul artistului chiar de la inceput si sa implementam manual cerintele sale foarte precise in detaliu intr-un proces tehnic de serie mica", explica Hermann Knott, seful departamentului de productie de vopsea si finisaj. "Acesta este si un proiect foarte special pentru noi - pentru ca aceste masini sunt intr-adevar sculpturi pe roti."
Una dintre cele mai complexe componente din punct de vedere tehnic pentru automobil este hayonul elegant, care necesita sapte culori diferite si 12 straturi de vopsea cu o grosime totala mai mica de 250 μ. Pentru comparatie, parul uman are un diametru de aproximativ 100 μ. "Aplicarea vopselei multicolore este deosebit de dificila in ceea ce priveste sentimentul tactil si optica", explica Knott. Asa-numitul proces "multiton" utilizat pentru aceasta a fost dezvoltat special la atelierul de vopsit personalizata de la Landshut. "Am avut diverse intalniri cu echipa lui Jeff Koons, unde am discutat in detaliu tot ceea ce este necesar pentru proces", adauga Knott.
Un element-cheie a fost modul de realizare a designului unidimensional al artistului pe componente geometrice tridimensionale ale automobilului. Un program de calculator conectat la un proiector laser a fost folosit pentru a asigura acuratetea fiecarui detaliu. Laserul a proiectat designul, trasand formele liniare pe fiecare componenta. Contururile dintre straturile individuale de vopsea au fost sablonate manual cu meticulozitate, o sarcina care necesita ani de experienta si maiestrie.
Majoritatea celor aproximativ 100 de angajati implicati in proiect au primit o pregatire suplimentara speciala pentru a putea indeplini cerintele artistice. "Confectionarea componentelor lui Jeff Koons este diferita atat pentru finisarea standard de catre roboti, cat si pentru procesele noastre consacrate de vopsire personalizata. Necesita experienta individuala considerabila si instinct, deoarece exista multi factori de influenta", explica Knott.
"Placerea pentru inovatie si maiestria sunt doua caracteristici remarcabile ale personalului nostru de la uzina din Landshut. De aceea suntem deosebit de mandri ca echipa noastra Exterior Plastic stabileste din nou punctul de referinta pentru vopsirea personalizata", declara Dr. Stefan Kasperowski, directorul uzinei BMW Group din Landshut.
THE 8 X JEFF KOONS
THE 8 X JEFF KOONS este intruchiparea preciziei, a rafinamentului si a maiestriei. A fost nevoie de 285 de ore pentru aplicarea straturilor sale multiple de vopsea, deoarece designul sau impresionant de expresiv combina 11 culori diferite, de la albastru la argintiu si de la galben la negru. Aceasta inseamna ca doar doua caroserii pot fi vopsite intr-o saptamana. Interiorul multicolor se caracterizeaza prin utilizarea impresionanta a materialelor de inalta calitate si a celei mai bun material de piele, pe langa faptul ca prezinta semnatura artistului. Scaunele sunt in nuante bogate de rosu si albastru, culorile supereroilor din universul benzilor desenate si ale BMW M, marca de inalta performanta. Designul sportiv si puternic prezinta atat elemente pop art, cat si modele geometrice - o legatura cu liniile si formele sofisticate ale Seria 8 Gran Coupe. Liniile de culoare care explodeaza in spatele automobilului sunt un tribut direct adus modelului BMW Art Car creat de artist in 2010. Potrivit lui Koons, "POP!" sablonate pe partile laterale si curentii de aer simbolizeaza puterea si viteza THE 8 X JEFF KOONS. BMW 850i a fost primul model BMW Seria 8 care a fost introdus inca din 1990. Apreciat pentru abordarea sa vizionara a viitorului condusului, a atras iubitorii de masini care ii apreciaza combinatia perfecta de eleganta si performanta. Specialistii cu inalta calificare de la uzinele BMW din Dingolfing si Landshut au petrecut aproape 300 de ore lucrand manual vopseaua exterioara a THE 8 X JEFF KOONS, folosind adesea o lupa pentru aplicarea modelelor colorate.
Uzina BMW Group din Landshut
In uzina BMW Group din Landshut, aproximativ 3.500 de angajati produc componente din metal usor turnat pentru motor, sasiu si caroserie, piese de exterior din plastic, componente de caroserie din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP), piese pentru cockpit si echipamente, sisteme de propulsie electrice, motoare speciale si arbori de transmisie. Uzina din Landshut este cea mai mare fabrica de componente a BMW Group din lume si livreaza catre toate fabricile de automobile si motoare ale BMW Group din lumea intreaga - astfel pentru aproape fiecare model BMW, MINI si Rolls-Royce, dar si BMW Motorrad. Uzina BMW Group din Landshut inseamna productie de componente caracterizata prin digitalizare si orientata catre dezvoltare durabila, precum si utilizare responsabila a resurselor.
Cu tehnologii de avangarda, uzina BMW Group din Landshut joaca rolul unui motor de inovatie in transformarea tehnologica a industriei auto si a furnizorilor sai. in Centrul de Tehnologie si Constructii Usoare (LuTZ), care este conectat direct la uzina, specialistii dintr-o gama larga de discipline sunt implicati inca dintr-o faza incipienta in procesele de dezvoltare a automobilelor noi si promoveaza in mod activ dezvoltarea durabila a viitoarelor modele de automobile. in regiunea Landshut si Bavaria Inferioara, uzina BMW Group din Landshut este un angajator responsabil social, inovator si atractiv. www.bmw-werk-landshut.de

Vizualizari: 514