Titanium X Sport, noul high-end Mondeo
- 07/05/2008
-
Tags:
Focus ST, Titanium x sport
Dupa ce a sosit pe piata modelul-sora Mazda6 si ale sale linii de design seducatoare, nu mai putin reusitul Ford Mondeo intrase intr-un oarecare con de umbra, pe care americanii spera acum sa il lumineze cu o noua dotare de top numita Titanium X Sport.
Si, pentru ca nu e frumos sa vii cu mana goala, masina de clasa medie a numarului trei mondial propune, pe langa un numar de accesorii destinate a-i upgrada aspectul, si un motor diesel nou-nout.
Disponibila atat pentru versiunea cu cinci usi, cat si pentru combi, echiparea Titanium X Sport upgradeaza exteriorul cu un set de jante de 18 inch, doua evacuari cromate si sorturi sport in culoarea caroseriei, in timp ce habitaclul este decorat cu scaune sport tapitate in piele si Alcantara, volan si schimbator imbracate in acelasi material natural si o sumedenie de insertii din aluminiu, puternic contrastante cu finisarea Piano Black.
Pe langa acestea, Mondeo Titanium X Sport are o groaza de delicatese pe lista de dotari standard, dintre care ne-au atras atentia CD-player-ul cu magazie pentru sase CD-uri, comanda vocala, farurile cu reglaj automat, climatronic-ul de tip dual-zone si, asa cum ii sta bine unui model fixat pe dinamica, pedalier din aluminiu si suspensie sport.
Atmosfera sportiva este puternic sustinuta de cele doua propulsoare disponibile, un agregat pe benzina de 2,5 litri si 220 CP (cunoscut inca de pe vremea cand facea furori sub capota lui Focus ST) si un turbodiesel commonrail nou, ce produce 175 CP din 2,2 litri cilindree.
Ambele sunt cuplate la o transmisie mauala cu sase trepte, insa dieselul are evident avantajul unui consum mai mic, in conditiile in care durata necesara propulsarii masinii pana la 100 km/h nu este deloc rea: 8,4 secunde.
Preturile pornesc de la aproximativ 30.000 de euro pentru varianta hatchback, in timp ce break-ul se cere platit cu aproape 4.000 de euro in plus.