rss

Topul fiabilitatii: Lexus cade, dar niponii raman invincibili

  1. 02/03/2007
  2. Tags: Fiabilitate, Lexus, Toyota
Ultimul studiu de fiabilitate anticipata a celor de la Consumer Survey a consemnat o surpriza pentru marca de lux a gigantului Toyota, care s-a vazut terminand pe pozitia a cincea dupa ce anul trecut a fost lider.

Acest gen de studiu previzioneaza fiabilitatea masinilor pe baza scorurilor inregistrate in cadrul unui alt studiu, realizat in primavara anului trecut si in care au intrat peste 1,3 milioane de automobile, ale caror prorpietari si membri ai organizatiei au fost invitati sa raporteze orice defect serios experimentat in ultimele 12 luni.

Dintr-un punct general de vedere, analiza nu a adus nici o surpriza: asiaticii si-au zdrobit din nou concurenta, plasand noua masini pe primele zece pozitii.

Singurul non-asiatic a fost – mare supriza – marca Mercury, ce apartine concernului Ford. Revenind insa la Lexus, se pare ca „vinovat” de pozitia slaba este modelul GS, care a primit doar note doar medii de la clienti.

Insa Toyota trebuie sa fie fericita: marca a ajuns de pe locul trei pe unu, iar concernul si-a plasat trei marci pe primele cinci poziti (Scion a ocupat locul trei, comparativ cu locul sapte anul trecut).

Nici cei de la Honda nu ar trebui sa fie tristi: au ocupat in final locurile doi si patru, marca celui mai celebru  „H” pastrandu-si pozitia fata de cea din 2006, in timp ce Acura a „sarit” doua locuri.

O mentiune speciala a primit insa Infiniti, reprezentantul lui Nissan in sectorul de lux, care a realizat cel mai mare salt dintre toti constructorii participanti la acest studiu: 20 de locuri pana pe pozitia a opta.

In rest, Top Ten-ul a fost completat de Subaru (locul sase de pe cinci anul trecut), Hyundai (locul sapte) si Mitusbishi (locul noua).

Totusi, aceasta munca de cercetare a mai consemnat un aspect important: marcile americane au inceput sa se apropie serios de rivalii japonezi, una dintre cele mai evidente dovezi in acest sens fiind prezentata de Lincoln, care a sarit nu mai putinde 17 pozitii pana pe locul 13.

Pe 14 a sosit GMC, in timp ce Ford a stagnat pe pozitia 16, iar Buick si Chevrolet au avansat si ele usor.

Europenii, in schimb, au facut-o din nou lata: in afara de Audi, care a ocupat un oarecum acceptabil loc 15, restul s-au batut pe pozitiile din coada clasamentului, acolo unde Mini a ajuns pe 28, iar Mercedes a cazut patru locuri pana pe ultimul loc, inclouindu-l pe Porsche, codasul anului trecut.

Dintr-o data, „a arunca cu banii” capata noi sensuri...
Vizualizari: 2136