Ultimul studiu de fiabilitate anticipata a celor de la Consumer Survey a consemnat o surpriza pentru marca de lux a gigantului Toyota, care s-a vazut terminand pe pozitia a cincea dupa ce anul trecut a fost lider.
Acest gen de studiu previzioneaza
fiabilitatea masinilor pe
baza scorurilor inregistrate in cadrul unui alt studiu, realizat in
primavara anului trecut si in care au intrat peste 1,3 milioane de
automobile, ale caror prorpietari si membri ai organizatiei au fost invitati sa raporteze orice
defect serios experimentat in
ultimele 12 luni.
Dintr-un punct general de vedere, analiza nu a adus nici o surpriza:
asiaticii si-au zdrobit din nou concurenta, plasand
noua masini pe primele zece pozitii.
Singurul
non-asiatic a fost – mare supriza – marca
Mercury, ce apartine concernului
Ford. Revenind insa la
Lexus, se pare ca „vinovat” de pozitia slaba este modelul
GS, care a primit doar
note doar medii de la clienti.
Insa Toyota trebuie sa fie fericita: marca a ajuns
de pe locul trei pe unu, iar concernul si-a plasat
trei marci pe primele cinci poziti (
Scion a ocupat locul trei, comparativ cu locul sapte anul trecut).
Nici cei de la
Honda nu ar trebui sa fie tristi:
au ocupat in final locurile doi si patru, marca celui mai celebru „H” pastrandu-si pozitia fata de cea din
2006, in timp ce
Acura a „sarit” doua locuri.
O mentiune speciala a primit insa
Infiniti, reprezentantul lui
Nissan in
sectorul de lux, care a realizat
cel mai mare salt dintre toti constructorii participanti la acest studiu:
20 de locuri pana pe pozitia a opta.
In rest,
Top Ten-ul a fost completat de
Subaru (locul sase de pe cinci anul trecut),
Hyundai (locul sapte) si
Mitusbishi (locul noua).
Totusi, aceasta munca de cercetare a mai consemnat un aspect important:
marcile americane au inceput sa se apropie serios de rivalii japonezi, una dintre cele mai evidente dovezi in acest sens fiind prezentata de
Lincoln, care a sarit nu mai putinde
17 pozitii pana pe locul 13.
Pe 14 a sosit
GMC, in timp ce
Ford a stagnat pe pozitia 16, iar
Buick si
Chevrolet au avansat si ele usor.
Europenii, in schimb, au facut-o din nou lata: in afara de
Audi, care a ocupat un oarecum acceptabil loc 15, restul s-au batut pe
pozitiile din coada clasamentului, acolo unde
Mini a ajuns pe 28, iar
Mercedes a cazut patru locuri pana
pe ultimul loc, inclouindu-l pe
Porsche, codasul anului trecut.
Dintr-o data, „
a arunca cu banii” capata noi sensuri...