Probabil ca de la aparitia primelor fotografii oficiale l-ati puricat pe A5 pe toate partile si poate ca unii dintre voi s-au gandit deja ce loc va ocupa in garaj.
Nu va grabiti insa sa luati decizia, fiindca
auto.ro revine cu
informatii detaliate despre
geamanul cel “rau” al coupe-ului
Audi:
S5
Asadar, la ora aceasta, stiti deja ce inseamna
A5: o
caroserie extrem de eleganta, inspirata de un concept care la vremea sa a ocupat peretii dormitoarelor din intreaga lume (celebrul
Nuvolari), un
interior tipic Audi (perfect asamblat, luxos si confortabil), un
program extins de customizare a habitaclului si o
platforma tehnica modulara nou-nouta, cu
suspensii independente fata/spate cu
componente din aluminiu.
In plus, mai stiti ca acesta este este o masina ce are un potentialul real al unui
terminator de BMW-uri: motoarele puternice (ok, poate nu
dieselul de 2,7 litri, dar „benzinarul” FSI de
3,2 litri FSI are
265 CP pentru un
0-100 km/h in 6,1 secunde si
250 km/h viteza maxima, in timp ce
dieselul de trei litri, impins la
240 CP si 500 Nm, este chiar mai rapid –
5,9 secunde, respectiv
250 km/h) sunt pozititionate astfel incat
masele sa fie distribuite optim intre fata si spate,
cutiile de viteze multitronic promit noi standarde in materie de raspuns si finete la schimbare, iar despre directie se spune ca ne va lasa masca cand ii vom constata
precizia si
feelingul.
Ceea ce nu stiti insa este ca toate acestea se pot duce la un alt nivel in momentul in care litera „A” este inlocuita de „S”. Nu pare mare lucru (si pentru cel care le monteaza chiar nu e), dar, credeti-ne,
S5 este din alta liga.
Acesta este bolidul care il va intoarce pe fata si pe dos pe iminentul BMW M3, astfel incat metamorfoza suprema a lui A5,
RS5, sa aiba un meci mai mult decat lejer in compania bavarezului.
Asta nu inseamna insa ca S5 este carne de tun: ca si RS5, are sub capota un
V8 cu tehnologie FSI si o
transmisie integrala quattro, ce transmite
60% din cuplu rotilor din spate.
Diferenta se va face cand va fi vorba de putere, S5 fiind, evident, ceva mai „moale”. In acest caz, „moale” inseamna
354 CP si 440 Nm, atinsi la doar 3.500 rpm, ce catapulteaza coupe-ul de
4,63 m lungime pana
la 100 km/h in doar 5,1 secunde.
Inginerii Audi declara insa ca nu neaparat
forta propulsorului te va incanta, ci modul in care o transmite:
spontan, continuu si pe o plaja generoasa de turatii. De asemenea, un S5 se va simti mai rigid peste denivelari gratie unui
tuning sportiv al suspensiei ce va pune la mare pret
stabilitatea pe viraje, dar si mai aprig pe
perioada de franare, multumita unor
frane dimensionate corespunzator hergheliei puse la dispozitie.
Un S5 va fi usor de recunoscut chiar si intr-un ambuteiaj serios: embleme specifice peste tot,
grila de radiator cu insertii verticale cromate,
prize de aer mai generos dimensionate,
patru evacuari in spate si nelipsitele
jante de mari dimensiuni, in acest caz de
18 inch.
Insa daca vrei sa impresionezi cu adevarat pe cineva, invita-l in interiorul cu
scaune si volan sport, dominat de nelipsitele
insertii din aluminiu. Vei fi eroul cartierului chiar inainte de a da prima tura...