Iata o veste buna pentru amatorii de modele americane sau destinate pietei americane: cu ocazia salonului auto de la Chicago, unul dintre cei mai de succes constructori actuali, Toyota, a lansata noua generatie a modelului Highlander.
In acest moment,
concernul nipon are nu mai putin de
trei oferte in zona mid-size SUV –
4Runner si
FJ Cruiser sunt celelalte doua –, fiind
singurul constructor ajuns la aceasta performanta in SUA.
Noul model este mai mare, mai spatios si mai puternic decat masina pe care o inlocuieste, dar
consumul de combustibil, spun japonezii, a ramas acelasi.
In acelasi timp, spunem noi, este si mai aratos, desi
designul inca nu poate trece drept o
opera de arta. Important este insa ca respecta
liniile traditionale ale tot-teren-urilor Toyota (partea frontala cu acea grila de forma unui
trapez inversat si forma
stopurilor spun tot de spre asta) si ca
profilul masiv, dominat de acele
bosaje uriase, se va preta la fix eventalelor customizari „
bling style”.
Habitaclul lui Highlander ofera spatiu pentru pana la
sapte pasageri si cateva solutii inteligente care vor sari in ajutorul
agentilor de vanzari cand acestia vor ramane fara idei in fata clientilor: randul doi de scaune, in mod normal cu doua locuri, are
cotiere rabatabile pentru a face loc unui al treilea pasager,
randul al treilea se pliaza plat in podea pentru a forma o suprafata de incarcare perfecta si o groaza de
spatii de depozitare ascunse te miri pe unde.
In plus,
siguranta pasagerilor va fi la cote maxime multumita prezentei a nu mai putin de
7 airbag-uri in dotare standard, din care nu lipsesc cele
de tip cortina pentru toate cele trei randuri si
airbag-ul pentru genunchii soferului.
In ceea ce priveste tehnica, trebuie spus mai intai ca
Highlander are la baza o platforma tehnica derivata din cea pe care sunt construite modelele Camry si Avalon, mai lunga cu 10 cm si mai lata cu 7,6 decat aceasta.
SUV-ul nu este atat de mare pe cat lasa designul sau numarul locurilor sa se vada – are
4,80 m lungime si 1,91 m latime, adica in zona lui
BMW X5 sau
Volvo XC90 –, dar asta nu inseamna ca nu niponii nu l-au dotat corespunzator sub capota.
Si asta chiar daca deocamdata nu exista decat o singura optiune – un
motor V6, de 3,5 litri cilindree. Acesta dezvolta
270 CP (cu 55 CP mai mult ca vechiul 3,3 litri) transmisi, in functie de alegerea clientului, rotilor spate sau tuturor rotilor.
Peste doua luni, el va fi completat de o
propulsie hibrida, cuplata exclusiv la un
sistem de tractiune integrala prin intermediul unei
cutii de viteze cu variatie continua. Aceasta propulsie va fi bazata pe
vechiul propulsor de 3,3 litri, dar, gratie
motoarelor electrice, numarul cailor putere va fi identic cu cel ai agregatului de 3,5 litri.
Marele castig, evident, va fi consumul, o chestiune pe care tot mai multi americani au ajuns sa o aseze inaintea
jantelor de 24 de inch si a
sistemelor audio de 5.000 de wati.