rss

Toyota a lansat noul Highlander

  1. 08/02/2007
  2. Tags: SUV, Toyota Highlamder
Iata o veste buna pentru amatorii de modele americane sau destinate pietei americane: cu ocazia salonului auto de la Chicago, unul dintre cei mai de succes constructori actuali, Toyota, a lansata noua generatie a modelului Highlander.

In acest moment, concernul nipon are nu mai putin de trei oferte in zona mid-size SUV4Runner si FJ Cruiser sunt celelalte doua –, fiind singurul constructor ajuns la aceasta performanta in SUA.

Noul model este mai mare, mai spatios si mai puternic decat masina pe care o inlocuieste, dar consumul de combustibil, spun japonezii, a ramas acelasi.

In acelasi timp, spunem noi, este si mai aratos, desi designul inca nu poate trece drept o opera de arta. Important este insa ca respecta liniile traditionale ale tot-teren-urilor Toyota (partea frontala cu acea grila de forma unui trapez inversat si forma stopurilor spun tot de spre asta) si ca profilul masiv, dominat de acele bosaje uriase, se va preta la fix eventalelor customizari „bling style”.

Habitaclul lui Highlander ofera spatiu pentru pana la sapte pasageri si cateva solutii inteligente care vor sari in ajutorul agentilor de vanzari cand acestia vor ramane fara idei in fata clientilor: randul doi de scaune, in mod normal cu doua locuri, are cotiere rabatabile pentru a face loc unui al treilea pasager, randul al treilea se pliaza plat in podea pentru a forma o suprafata de incarcare perfecta si o groaza de spatii de depozitare ascunse te miri pe unde.

In plus, siguranta pasagerilor va fi la cote maxime multumita prezentei a nu mai putin de 7 airbag-uri in dotare standard, din care nu lipsesc cele de tip cortina pentru toate cele trei randuri si airbag-ul pentru genunchii soferului.

In ceea ce priveste tehnica, trebuie spus mai intai ca Highlander are la baza o platforma tehnica derivata din cea pe care sunt construite modelele Camry si Avalon, mai lunga cu 10 cm si mai lata cu 7,6 decat aceasta.

SUV-ul nu este atat de mare pe cat lasa designul sau numarul locurilor sa se vada – are 4,80 m lungime si 1,91 m latime, adica in zona lui BMW X5 sau Volvo XC90 –, dar asta nu inseamna ca nu niponii nu l-au dotat corespunzator sub capota.

Si asta chiar daca deocamdata nu exista decat o singura optiune – un motor V6, de 3,5 litri cilindree. Acesta dezvolta 270 CP (cu 55 CP mai mult ca vechiul 3,3 litri) transmisi, in functie de alegerea clientului, rotilor spate sau tuturor rotilor.

Peste doua luni, el va fi completat de o propulsie hibrida, cuplata exclusiv la un sistem de tractiune integrala prin intermediul unei cutii de viteze cu variatie continua. Aceasta propulsie va fi bazata pe vechiul propulsor de 3,3 litri, dar, gratie motoarelor electrice, numarul cailor putere va fi identic cu cel ai agregatului de 3,5 litri.

Marele castig, evident, va fi consumul, o chestiune pe care tot mai multi americani au ajuns sa o aseze inaintea jantelor de 24 de inch si a sistemelor audio de 5.000 de wati
Vizualizari: 960