La doar o luna dupa ce au lansat versiunea sportiva a modelului Aurion in Australia, numita TRD, Toyota se vede nevoita sa suspende vanzarile acestei masini din cauza unor reclamatii privind defectarea motorului.
Acesta, “altoit” cu un compresor mecanic pentru a ajunge la 323 CP, este cunoscutul agregat de 3,5 litri V6 global (prezent si sub capota lui sedan-ului Camry, destinat pietei din SUA) si, in mod curios, nu a prezentat nici o problema pana acum.
De fapt, intreg acest caz care aduce inca o pata destul de urata pe blazonul de altfel aproape imaculat de
campion al fiabilitatii (amintiti-va de scandalul iscat in cealalata parte a lumii cu V8-ul de 5,7 litri a lui
Tundra) este cusut cu ata alba, fiindca niponii au livrat deja cateva modele, cu care proprietarii nu au avut pana acum nici un necaz.
Unul din oficialii Toyota a declarat unei publicatii locale ca “problemele par a nu avea legatura cu s
istemul de supraalimentare si nici cu puterea maxima dezvoltata de motor, fiind deocamdata invaluite in mister”.
Totusi, precauti cum ii stim,
japonezii au decis sa suspende momentan vanzarile, cel putin pana cand adevarul in acest scandal va iesi la iveala.
Cele dintai au un
ciclu de incarcare de 8 ore si asigura o
autonomie maxima de 40 km. Ce-a dea doua componenta
garanteaza in plus inca 320 km.
Poluare exista insa: pe aceasta distanta
se consuma o cantitate de hidrogen pentru a carei productie se foloseste
echivalentul a 5,7 litri de benzina la 100 de kilometri.
Astfel, Ford sustine ca
la un parcurs mediu de 80 km/zi, consumul este de 3 l/100 km, ceea ce chiar este o performanta.