Pentru prima oara in istoria sa,
producatorul japonez a intrecut
GM in ceea ce priveste
vanzarile inregistrate in primele trei luni ale anului.
In perioada ianuarie-martie,
Toyota a reusit sa vanda
2,348 milioane de vehicule, fata de
2,26 milioane comercializate de catre GM. In aceasta statistica au fost incluse toate marcile detinute de niponi, adica si
Lexus,
Scion,
Daihatsu, respectiv
Hino.
In ceea ce priveste
capacitatea de productie GM ramane
numarul unu mondial, dar degeaba le face daca nu le vinde. Si, oricum, daca Toyota continua in acest ritm le va fura si acest titlu americanilor.
Anul trecut
compania japoneza a inregistrat o crestere de
10%, adica o productie totala de
9,018 milioane de vehicule, foarte aproape de
realizarea americanilor (
9,18 milioane).
Intre timp, GM inca se mai lupta pentru profitabilitate, iar ca sa se atinga acest deziderat s-au disponibilizat multi muncitori si au fost inchise cateva fabrici.
Toyota, in schimb, n-are destule
capacitati de productie, fiind nevoita sa deschida o
linie de productie intr-o fabrica Subaru, pentru a reusi sa oferi
Camry in cantitati adecvate cererii coplesitoare.
Este destul de evident ca, in aceste conditii,
coroana lui GM, pe
plan mondial, este ca si pierduta. Mai interesant suna cateva speculatii, potrivit carora,
in cativa ani, Toyota ar putea depasi gigantul american si la el acasa. Razbunarea ar fi completa...