Toyota isi atinge scopul in Europa
- 18/01/2007
-
Tags:
Toyota
Numarul doi mondial a reusit in 2006 sa vanda 1.124.119 vehicule (1.073.549 de modele Toyota si 50.570 Lexus) pe Batranul Continent, inregistrand cel de-al 10-lea record anual consecutiv cu o crestere de 13% fata de 2005 (atentie, piata europeana nu a crescut decat cu 2,7%).
Mult mai important este insa faptul ca japonezii si-au atins (din nou) obiectivul, fixat la
1 milion de unitati pe 2006. Per total,
cota de piata a companiei in Europa a fost de 5,84%, cea mai mare atinsa pana in prezent de Toyota.
Cel mai bine vandute model au fost Yaris, cu
250.880 de unitati (
+17% comparativ cu 2005) si importatul
RAV4, cu
126.210 unitati (
+23% fata de acum doi ani). In ceea ce-l priveste pe
Lexus, o marca care a crescut cu peste 70%, cel mai apreciat model a fost
IS, acesta fiind ajutat si de prezenta
motorului diesel.
Cu
21.772 de unitati vandute si
o crestere de 275% el a fost de departe
revelatia anului, de succesul sau apropiindu-se doar SUV-ul
RX cu
19.543 de unitati (
+35%) si
modelele hibride, care a inregistrat
o crestere de 54% pana la
36.010 unitati.
Germania, Marea Britanie si Italia au fost cele mai importante piete ale lui Toyota in 2006, cu vanzari ce au depasit sau s-au apropiat de
140.000 de unitati, dar surpriza a vent din partea
Rusiei, o tara care a cerut
cu 63% mai multe modele Toyota comparativ cu 2005 si care a depasit cu peste 8.000 de unitati
pragul de 100.000 (s-au comercializat aici cu 5.000 mai multe masini Toyota decat in
Franta, spre exemplu).
Plusuri peste tot si cu nimeni la orizont capabil sa ii opreasca in
2007, niponii vor avea Europa la degetul mic pe multi ani de acum incolo. Si nu trebuie sa privesti prea adanc prin geamurile proaspat lansatului
Auris (urmasul lui
Corolla,
cel mai vandut nume din istoria auto) pentru a vedea asta...