Toyota Tundra - Ultima reduta
- 08/01/2007
-
Tags:
Toyota Tundra
Industria auto americana mai stapaneste cu autoritate o singura piata – cea a marilor pick-up-uri, acolo unde Ford si General Motors au avut putine batai de cap. Pana acum.
La
Detroit,
Toyota a lansat modelului care se vrea a fi
tunul lui Orban pentru zidul acestei ultime fortarete: noul truck
Tundra (in varianta
CrewMax, pozitionata intre cea cu
cabina simpla si cea cu
cabina dubla).
Desenat, conceput si construit in intregime in SUA, gigantul lui Toyota
nu face nici un compromis in misiunea de atragere a clientilor, fiind
la fel de mare, de puternic si rezistent ca si principalii sai
adversari.
Chiar daca nimeni nu va face pilotaj cu un monstru de aproape 3 tone greutate, Toyota nu vrea sa riste nimic si doteaza noul Tundra cu toate sistemele de siguranta imaginabile, de la frane care ar putea tine in loc si un Porsche 911 (discuri ventilate la toate rotile, de 353 mm diametru si 32 mm grosime pe fata si de 345 mm pe spate), dotate cu ABS, sistemul de distributie al fortei de franare (EBD) si asistenta la franare (BA), si pana la sistemul de stabilitate ESP (VSC la Toyota), dublat de controlul tractiunii si de un diferential cu alunecare limitata automatic, ce permite chiar si un derapaj controlat pe anumite suprafete.
La interior, pe langa confort, o multitudine de spatii de depozitare si chestii electronice de ultima generatie, Tundra se lauda cu airbag-uri de tip cortina pentru toti pasagerii, singurul truck din segment care ofera asa ceva. Dar pe texan nu il va interesa prea mult asta. Tot ce va dori sa stie este ca cea mai puternica Tundra poate tracta aproape 5 tone si ca bena, in cea mai lunga configuratie, permite chiar si incarcarea unor obiecte de 2,5 m, fara ca usa sa fie coborata.
Odata constientizate si puse cap la cap aceste avantaje, ridicarea unui steag alb la Detroit va deveni probabil doar o chestiune de timp...