Ceea ce se anunta a fi cea mai grea palma data industriei auto americane in ultima vreme si, totodata, cea mai mare amenintare pentru segmentul camionetelor grele (ultima reduta a yankeilor in fata valului nipon) tinde sa devina un cosmar pentru proaspatul numar unu mondial: dupa rezultatul doar “ok” obtinut la crash-test-ele NHTSA, Tundra se confrunta cu problema unui motor V8 care se dezintegreaza.
Din pacate pentru niponi, V8-ul in cauza este chiar cel nou-nout de
5,7 litri, anuntat cu mare pompa drept
noua referinta a clasei sale de cilindree. Ei bine, inima de metal are mari probleme din cauza
arborelui cu came, suspectat ca se rupe pur si simplu in anumite conditii.
Purtatorul de cuvant al celor de la Toyota,
Mike Michels, a declarat ca defectul a fost inregistrat pana acum la
20 de motoare si ca furnizorul acestei componente a identificat necazul drept “un
defect metarlugic in procesul de turnare, o
hiba a metalului care a fost intre timp corectata”.
Chiar si asa insa, Toyota nu se poate considera iesita inca din impas: pana in acest momet, nu mai putin de 30.000 de motoare V8 de 5,7 litri au fost produse, iar ele vor echipa 70% din masinile planificate a fi produse in urmatoara perioada.
Japonezii nu vor testa insa fiecare
propulsor in parte pentru a vedea daca
arborele cu came cedeaza, in schimb se vor angaja ca vor schimba intregul agregat in caz ca vreun client se va prezenta la
atelierele Toyota cu aceasta problema.
Se pare ca acei membri ai conducerii gigantului asiatic care se tem de o dezvoltare prea rapida a concernului in
dauna calitatii produselor sale incep sa aiba motive plauzibile de a da alarma…