Au bani, au succes, iar asta le permite sa faca
promisiuni deosebit de indraznete – cei din conducerea Toyota
anticipeaza ca pana la finalul acestei decade va face la fel de multi
bani din vanzarea masinilor cu propulsie hibrida pe cat face din cele care folosesc motoare pe benzina, iar pana in 2020 fiecare masina ce va iesi pe usile uzinelor numarului unu mondial va dispune standard de ajutorul agregatelor electrice.
Mai intai insa,
Toyota va trebui sa rezolve o
problema destul de spinoasa: desi crede cu putere in
programul de reducere a consumului de hidrocarburi si a emisiilor poluante prin intermediul vehiculelor hibrid, japonezii admit ca, momentan,
motoarele diesel de ultima generatie reusesc sa se incadreze cam in aceleasi
norme de poluare, dar sa si ofere
performante mai bune.
In plus, tehnologia regasita pe masini de genul lui
Prius este scumpa, iar produsele au astfel un pret mai mare decat al celor similare care folosesc doar
benzina.
Asadar, investitiile viitoare ale lui Toyota in aceasta directie se vor duce aici – in dezvoltarea unor sisteme de propulsie benzina/diesel-electric mai ieftine.
Deja presedintele departamentului de propulsii al gigantului nipon,
Masatami Takimoto, a declarat ca efortul de a reduce
costurile de dezvoltare a motoarelor, bateriilor si invertoarelor a dat rezultate pozitive si ca, la momentul in care
Toyota va atinge obiectivul de un milion de masini hibrid produse anual (313.000 anul trecut, 430.000 anticipate pe 2007), “ratele de profit vor fi egale cu cele ale modelelor pe benzina”.
De aici, pana la atingerea telului
“100% hibride” peste 13 ani nu ar mai fi decat un pas natural, Takimoto mizand pe avansul galopant al tehnologiei pentru a duce hibridele in situatia de a fi la fel de ieftine de produs ca oricare alta masina. Cumva, ii credem…