rss

Toyota vrea 20% din piata globala

  1. 15/12/2006
  2. Tags: Toyota
La inceputul acestui deceniu, cei de la Toyota anuntau ca si-au propus ca pana in 2010 sa detina 15 la suta din piata mondiala. Nu putini au fost cei care au luat in ras declaratile niponilor. Si pareau sa aiba si argumente.

La capitolul vanzari se inregistrau de la un an la altul cresteri nesemnificative sau chiar deficit, astfel incat pana si cei doi colosi americani, GM si Ford, care ocupau la acea vreme primele doua pozitii in ierarhia mondiala, aveau probleme.

Niponii mizeaza pe potentialul de crestere al acestora, tinand cont ca gradul de motorizare (procentul de masini pe cap de locuitor) este inca extrem de scazut raportat la media tarilor dezvoltate, dar si ca in ultimii ani in aceste zone se inregistreaza un boom economic si, implicit, un spor semnificativ al nivelului de trai.

Care sunt argumentele celor de la Toyota? Pentru pietele dezvoltate, acestea se numesc fiabilitate si calitate, dar si nivelul serviciilor post-vanzare, dovada cea mai buna fiind constanta rezultatelor excelente in ierarhiile privind satisfactia consumatorilor. Asa se explica, spre exemplu, ca in America niponii au izbutit vanzari excelente chiar si in conditiile in care GM si Ford au incercat sa sensibilizeze publicul oferind discounturi medii de 3.500 de dolari.

Normal, strategia respectiva nu tine pe pietele emergente, acolo unde, intre argumentele unui automobil in „razboiul psihologic” producatori-clienti, trebuie sa se regaseasca si pretul. Si acest aspect a fost luat in calcul de Toyota, care a pus in aplicare planul CCC21, sau, mai precis, Construction of Cost Competitiveness for the 21st Century.

Acesta a permis reduceri masive ale costurilor de productie si va permite, ulterior, gratie unor configuratii speciale, adaptarea preturilor la asteptarile clientilor de pe pietele in dezvoltare.
Vizualizari: 993