Tractiune integrala pentru Saab 9-3 facelift
- 01/02/2007
-
Tags:
Saab Aero-X, Trollhatan
Constructorul suedez planuieste un facelift important pentru sedan-ul sau de clasa medie, ce va debuta pe piata in acest an.
Viitoarea generatie nu va sosi mai devreme de 2010, astfel incat
actualul 9-3 trebuie sa ramana in cartile
segmentului D, dovedindu-si sportivitatea inoculata de
traditia aeronautica a marcii din
Trollhatan.
Ca urmare,
9-3 facelift va aborda o
parte frontala cu o mimica si mai agresiva, ce se va inspira puternic din
designul conceptului Aero-X (foto). Practic,
grila radiatorului si capota vor fi cu totul noi, in timp ce farurile vor imbraca colturile masinii intr-un mod similar cele ale lui
BMW Serie 5.
Spatele nu va suferi modificari majore, doar mici
retusuri ale stopurilor si adoptarea
LED-urilor fiind planificate. Mult mai importante vor fi insa
noutatile de natura tehnica,
varful de gama urmand a fi, cel putin pe hartie, o alternativa cat se poate de viabila la imbatabilul duo Impreza STi/ Lancer Evo.
Cu mentiunea „ramane de vazut”, punctam faptul ca cel mai tare 9-3 va avea 290 CP si tractiune integrala permanenta, el urmand a fi baza de lucru si pentru crossover-ul XC, ce va aparea in 2008.
Calendarul Saab pe urmatorii ani este unul foarte incarcat, intre facelift-ul si
noua generatie a lui 9-3 urmand a se intercala
lansarea lui XC,
facelift-ul lui 9-7X si
lansarea noului 9-5, programata in 2009.
Revenirea numarului doi suedez pare in grafic...