rss

Transformarile gigantului General Motors

  1. 17/02/2009
  2. Tags: Chrysler, credit, Ford, General Motors

General Motors este in discutii aprinse cu creditorii sai dar si cu sindicalistii cu privire la restructurarea impusa de guvern.

Marti, atat General Motors cat si Chrysler vor primi a doua transa din fondurile menite sa ii salveze, oferind, pe de alta parte, Trezoreriei planurile cu strategia de restructurare care ar urma sa faca cele doua companii competitive din nou, conform Associated Press.

GM a primit deja 9,4 miliarde dolari, in vreme ce Chrysler a beneficiat de un ajutor de 4 miliarde. GM va primi inca 4 miliarde iar Chrysler inca 3.

Planurile de restructurare ale GM cuprind "masuri neconventionale si agresive" printre care taierea costurilor in Europa, conform declaratiilor oficiale ale companiei citate de AFP.

"GM nu va face comentarii privind speculatiile legate de inchiderea unor fabrici". Astfel de speculatii au aparut, vizand inchideri de fabrici in Europa un GM a inregistrat o scadere drastica a vanzarilor. Totusi, compania a precizat ca, in Europa, va incerca sa-si reduca "costurile anuale" si sa adopte masuri de restructurare, "in incercarea de a prezerva cat mai multe locuri de munca"

Fabricile cele mai expuse riscului inchiderii sunt in Belgia, Marea Britanie si Germania.

Pe baza planului de reducere a costurilor, Trezoreria va decide extinderea ajutorului acordat gigantului auto. GM a fost, la finalul anului trecut, foarte aproape de faliment pe fondul prabusirii vanzarilor auto in intreaga lume. GM si-a redus deja prductia cu un milion de unitati si e posibil sa o mai reduca.

Ca reactie la restructurarea GM, sindicatele germane fac presiuni pentru separarea producatorului german Opel de compania care il detine - General Motors, anunta Deutsche Welle.

Solicitarile au venit ca urmare a planurilor de restructurare anuntate de GM si a crizei cu care gigantul se confrunta, liderii sindicali sustinand ca separarea celor doua companii este de preferat extinderii dezastrului GM si catre compania germana,

GM detine in Europa marcile Opel, in Germania, Vauxhall, in Marea Britanie si Saab, in Suedia. Totodata General Motors isi comercializeaza marca Chevrolet in Europa.

In Germania, Opel are in jur de 26.000 angajati in patru fabrici; sindicatele si politicienii locali au facut presiuni asupra guvernului pentru a face injectii de capital in aceste fabrici si sa ofere garantii pentru imprumuturi, astfel incat locurile de munca sa fie protejate.

Ca urmare a presiunilor si a destructurarii care se anunta la GM, statul german ar putea cumpara o parte din actiunile Opel. Autoritatile locale federale din zonele in care Opel desfasoara activitatea ar putea prelua aceaste actiuni insa se vehiculeaza si ipoteza preluarii de catre un fond activ in toata Germania.

Separat, guvernul federal german face presiuni asupra Casei Albe sa extinda fondurile de ajutor si pentru activitatea din Europa a producatorilor auto (General Motors si Ford). Primul ministru german, Angela Merkel, a anuntat ca va astepta pana cand planul american de salvare a industriei auto va fi definitivat, inainte de a avea o initiativa in acest sens.

Sursa: Ziare.com 

Vizualizari: 1040