© 2024 Auto.ro
General Motors este in discutii aprinse cu creditorii sai dar si cu sindicalistii cu privire la restructurarea impusa de guvern.
Marti, atat General Motors cat si Chrysler vor primi a doua transa din
fondurile menite sa ii salveze, oferind, pe de alta parte, Trezoreriei
planurile cu strategia de restructurare care ar urma sa faca cele doua
companii competitive din nou, conform Associated Press.
GM a primit deja 9,4 miliarde dolari, in vreme ce Chrysler a beneficiat
de un ajutor de 4 miliarde. GM va primi inca 4 miliarde iar Chrysler
inca 3.
Planurile de restructurare ale GM cuprind "masuri neconventionale si
agresive" printre care taierea costurilor in Europa, conform
declaratiilor oficiale ale companiei citate de AFP.
"GM nu va face comentarii privind speculatiile legate de inchiderea
unor fabrici". Astfel de speculatii au aparut, vizand inchideri de
fabrici in Europa un GM a inregistrat o scadere drastica a vanzarilor.
Totusi, compania a precizat ca, in Europa, va incerca sa-si reduca
"costurile anuale" si sa adopte masuri de restructurare, "in incercarea
de a prezerva cat mai multe locuri de munca"
Fabricile cele mai expuse riscului inchiderii sunt in Belgia, Marea Britanie si Germania.
Pe baza planului de reducere a costurilor, Trezoreria va decide
extinderea ajutorului acordat gigantului auto. GM a fost, la finalul
anului trecut, foarte aproape de faliment pe fondul prabusirii
vanzarilor auto in intreaga lume. GM si-a redus deja prductia cu un
milion de unitati si e posibil sa o mai reduca.
Ca reactie la restructurarea GM, sindicatele germane fac presiuni
pentru separarea producatorului german Opel de compania care il detine
- General Motors, anunta Deutsche Welle.
Solicitarile au venit ca urmare a planurilor de restructurare anuntate
de GM si a crizei cu care gigantul se confrunta, liderii sindicali
sustinand ca separarea celor doua companii este de preferat extinderii
dezastrului GM si catre compania germana,
GM detine in Europa marcile Opel, in Germania, Vauxhall, in Marea
Britanie si Saab, in Suedia. Totodata General Motors isi
comercializeaza marca Chevrolet in Europa.
In Germania, Opel are in jur de 26.000 angajati in patru fabrici;
sindicatele si politicienii locali au facut presiuni asupra guvernului
pentru a face injectii de capital in aceste fabrici si sa ofere
garantii pentru imprumuturi, astfel incat locurile de munca sa fie
protejate.
Ca urmare a presiunilor si a destructurarii care se anunta la GM,
statul german ar putea cumpara o parte din actiunile Opel. Autoritatile
locale federale din zonele in care Opel desfasoara activitatea ar putea
prelua aceaste actiuni insa se vehiculeaza si ipoteza preluarii de
catre un fond activ in toata Germania.
Separat, guvernul federal german face presiuni asupra Casei Albe sa
extinda fondurile de ajutor si pentru activitatea din Europa a
producatorilor auto (General Motors si Ford). Primul ministru german,
Angela Merkel, a anuntat ca va astepta pana cand planul american de
salvare a industriei auto va fi definitivat, inainte de a avea o
initiativa in acest sens.
Sursa: Ziare.com