rss

Tripla premiera Mercedes la Geneva 2007

  1. 08/03/2007
  2. Tags: C-Klasse, Geneva, Mercedes-Benz
Anul acesta nu am avut parte de un salon auto elvetian foarte spectaculos, multi dintre constructori preferand sa arunce in stanga si in dreapta cu informatii despre noutatile de la Geneva inca dinainte ca marele eveniment automobilistic sa-si deschida oficial portile.

La fel a facut si Mercedes-Benz, care a adus noul C-Klasse (despre care stiti aproape tot inca din luna ianuarie) si pe C220 Bluetec (pe care l-ati desoperit cu putin timp inainte de acest spectacol auto); totusi, cei din Stuttgart nu au dat chiar toate cartile pe fata: tinut destul de bine sub secret, ei au etalat modelul C-Klasse DTM 2007, o creatie semnata, bineinteles, de AMG. Mai intai insa, noul C-Klasse

Despre inamicul public numarul unu al lui Serie 3 ar mai fi prea putine de spus: constructorul din Stuttgart a rezolvat problema captarii atentiei prezentand pe un podium rotativ un C-Klasse vopsit intr-un alb stralucitor, echipat cu pachetul AMG.

Cu aceasta ocazie, ne-am facut si idee cam ce prezenta va avea pe sosele viitorul top model preparat din tunerul din Affalterbach, ce va fi propulsat de fenomenalul V8 de 6,2 litri, detunat la "numai" 450 CP. Va asiguram insa ca, chiar si cu un simplu pachet sport, noul C-Klasse nu va avea probleme in a smulge aprecieri pozitive: indubitabil un Mercedes, designul are calitatea de a explora si mai mult in directia sportivitatii cu staif, mergand pe mana liniei instaurate recent de coupe-ul CL - o parte frontala cu faruri dreptunghiulare, o masca traditionala cu trei bare orizontale si o stea cu trei colturi de mari dimensiuni in centru, plus un profil clasic, fluid si bine inchegat, fara „muschi” inutil de pronuntati.
Cel putin la prima „degustare”, singurul ingredient care nu impresioneaza in mod deosebit este interiorul, care refuza in continuare sa iasa de sub mantia sobrietatii, lucru care nu se va mula foarte bine pe dorintele consumatorilor mai tineri. Totusi, habitaclul se afla intr-o evolutie evidenta din punct de vedere al calitatii si asamblarii comparativ cu vechiul model, iar pastrarea clientelei fidele se va dovedi in timp un obiectiv cel putin la fel de important ca "furtul" clientelei lui BMW si Audi.

Aceste aspecte, precum si cele legate de latura tehnica (sistemul Agility Control - ce controleaza gradul de amortizare al trenului de rulare in functie de viteza masinii si conditiile de drum - , motoarele mai puternice si mai economice comparativ cu versiunile de pe vechea generatie, dar si pachetul de siguranta complet - din care nu lipseste nici macar celebrele PreSafe sau NeckPro) au facut deja din C-Klasse un best-seller. Dieter Zetsche, presedintele DaimlerChrysler, a dezvaluit la Geneva faptul ca "din ianuarie si pana acum, peste 55.000 de clienti doar din Europa de Vest s-au decis in favoarea noului C-Klasse”. Nici nu e de mirare, punand la socoteala si faptul ca toate aceste plusuri vin fara o crestere de pret, cel mai ieftin C-Klasse costand in continuare in Germania si alte tari ale Uniunii Europene 30.000 de euro cu tot cu taxe

Apropo de taxe, foarte curand vom experimenta calculele referitoare la emisiile poluante pe care masina vizata urmeaza sa le arunce in aer la fiecare kilometru, astfel incat s-ar putea sa va intereseze in mod deosebit si cea de-a doua premiera Mercedes la Geneva - modelul C 220 Bluetec. Desi inca un studiu, el demonstreaza cum ati putea sa uitati, cel putin pana in 2015, de toate problemele legate de normele europene cu privire la gradul de poluare: tehnologia Bluetec ii permite diesel-ului de 170 CP si 400 Nm nu numai sa consume 5,5 litri de motorina la "suta", ci si sa respecte normele Euro 6, ce vor intra in vigoare abia peste opt ani. Dincolo insa de datoria fata de mediu si de orizontul comercial european, C220 Bluetec vizeaza in mod special piata americana, acolo unde tehnologia pe baza de uree ii va permite lui Mercedes sa faca volume cu modelele diesel si unde deja E320 Bluetec a implinit sapte luni de la lansare.

Mercedes isi revine incet-incet, chiar daca majoritatea topurilor dedicate spinoasei probleme a fiabilitatii inca il mai surprind in afara primelor zece pozitii. Momentan, "razboiul de 30 de ani” cu BMW tocmai a fost prelungit cu o noua arma de calibru greu, in timp ce un nou episod al duelului cu Audi in motorsport va fi urmarit chiar in acest an, in care marca din Stuttgart va cauta sa isi prelungeasca seria de succese din DTM cu ajutorul noului C-Klasse 2007, ce va debuta la Hockenheim pe 22 aprilie.
Cu 476 CP si 500 Nm pusi la dispozitie de motorul V8 de patru litri cilindree, cvartetul Bernd Schnieder, Mika Hakkinen, Bruno Spengler si Jamie Green nu va avea o misiune usoara in fata constructorului din Ingolstadt. Asa cum s-a dovedit de nenumarate ori insa, acesta este poate cel mai bun mod de a savura victoriile Mercedes...
Vizualizari: 1061