© 2024 Auto.ro
Mult mai tanar si (deocamdata) mai putin celebru decat lasa numele sa se inteleaga, Thomas Bell este un german de 34 de ani obsedat de marca Land Rover, ce visa sa construiasca o masina precum cea care ii bantuia somnul de ani de zile.
Ei bine, nu numai ca a reusit sa isi vada visul cu ochii – un Defender decapotabil propulsat de motoare enorme si incredibil de puternice –, dar a pus pe picioare si o mica afacere, gata sa furnizeze asemenea monstrii oricui poate plati sumele cerute.
Totul a inceput cu o intalnire virtuala dintre Thomas Bell si Holger Kalvelage pe un forum al entuziastilor marcii britanice, cu prilejul careia au putut face un schimb de schite ce descriau in amanunt cam cum trebuia sa arate Land Rover-ul suprem.
Ideile s-au potrivit, ambitiile la fel si, in final, a rezultat magnificul tot-teren pe care il aveti acum in fata ochilor, botezat pretentios Bell Aurens Longnose. Modelat precum o incrucisare intre un roadster clasic, un off-road-er si o salupa de agrement, impresionanta creatie automobilistica poate fi echipata cu mai multe tipuri de motoare: doua V8, doua V16 si doua V12.
Primele reprezinta baza ofertei si sunt de origine Rover: cel mic are 4,6 litri si dezvolta 235 CP, iar cel mare are 5 litri si trimite catre roti 280 CP. Practic, singurul lucru cu adevarat special la aceste versiuni este absenta completa a acoperisului, o componenta care se dovedeste a nu fi singura ce lipseste cu desavarsire din lista de dotari a fostului Defender 109 LWB Station Wagon: indiferent pentru care din motoare veti opta, masina nu are nici stergatoare de parbirz, nici geamuri laterale, nici sistem audio, nici sistem de incalzire sau aer conditionat si nici macar vopsea cu nuante metalizate.
Hardcore? Abia ne-am incalzit...
Deasupra propulsoarelor V8 se situeaza... nu, nu ati ghicit: e vorba de agregatele cu 16 cilindri. Sunt tot doua la numar pentru ca sunt obtinute din lipirea a doua V8-uri din cele mentionate anterior. Asadar, poate rezulta fie un V16 de 8 litri si aproximativ 420 CP, fie unul de 10 litri si circa 700 CP.
Inainte de a trece la versiunea de top, cea cu motor V12, trebuie spus faptul ca intensele modificari la nivelul propulsiei nu au scos aceste masini in afara legii: fiecare agregat respecta toate normele in vigoare din Germania. Chiar si atunci cand vine vorba de un motor de avion...
Da, ati auzit bine: cel mai tare Bell Aurens Longnose are sub capota unul dintre cele doua motoare V12 de... 27 de litri: “Meteor”, fost motor de tanc, in versiune aspirata de 700 CP, si “Merlin”, fost motor de avion, in versiune supraalimentata de 1.500 CP.
Nebunie curata, ar putea spune oricine, iar Holger Kalvelage ii va da, intr-un fel, dreptate: “Motorul de 12 cilindri este disponibil numai daca ni se cere sa il instalam in mod expres. Solutiile noastre preferate sunt cele cu agregate V8 de 4,6 sau 5 litri, sau cele cu motoare V16. Sunt mai aproape de ideea originala; totusi, marele V12 are o traditie similara in istoria auto britanica si de aceea l-am facut disponibil. Motorul Merlin este o idee ce are fezabilitate, insa, deocamdata, acea masina va avea rolul unui vector de imagine. Oricum, legalitatea sa rutiera este foarte restrictionata”.
Credem si noi, mai ales daca privim la restul fisei tehnice si constatam ca aproape nimic nu s-a schimbat comparativ cu modelul de serie: sasiul de tip scara are suspensii cu arcuri lamelare atat in fata, cat si in spate, franele cu discuri ventilate pe fata si normale pe spate sunt preluate si usor modificate de la un Santana PS10 (astazi Iveco Massif), transmisia manuala cu 5 trepte si reductor este de origine Rover, iar puntile rigide si diferentialele au fost lasate asa cum le-a gandit cu multi ani in urma Land Rover.
Asa ca nu priviti prea lung la cei 1500 CP: un Bell Aurens Longnose nu e facut sa fuga.
Mai degraba, va fura toata atentia la expozitiile in aer liber sau la marile petreceri private organizate de casta milionarilor, mai ales ca o asemena masina nu este deloc ieftna: modelul de baza, cel echipat cu V8-ul Rover de 4,6 litri, costa minimum 125.000 de euro cu tot cu TVA.
In plus, pe langa prototipul ce va fi prezentat in septembrie la Peterborough Land Rover International Show din Marea Britanie, compania lui Thomas Bell intentioneaza sa construiasca maximum 10 masini pe an – ceea ce inseamna ca exclusivitatea este ca si asigurata.