© 2024 Auto.ro
Cautarea unor noi nise de piata a semanat dintotdeauna cu descoperirea unui filon de aur: fie sapi ani in sir cheltuind bani care nu se mai intorc niciodata, fie dai lovitura din prima si culegi roadele propriei inspiratii depunand un efort mai mult sau mai putin sustinut.
Desi suna a loterie, principalii reprezentanti ai tagmei premium germane – tripleta Mercedes-BMW-Audi – nu s-au sfiit sa parieze in continuu sume enorme, iar acum “la masa” a venit randul marcii din Ingolstadt.
In cursa de recuperare a distantei ce o separa de rivalii Mercedes si BMW, Audi va investi considerabil in dezvoltarea si lansarea unor modele “speciale” care sa ridice vanzarile companiei pana la un nivel de 1,5 milioane de unitati anual: mini-ul A1, coupe-ul cu patru usi A7 si versiunea sportback a lui A5. Noi ne-am oprit putin asupra ultimului – un A5 in cinci usi, care va oferi o alternativa mai stilata la clasicul break A4 Avant.
Ca design, va arata precum o incrucisare intre un combi si un coupe cu patru usi, urmand a oferi – in teorie – ce e mai bun din ambele lumi: un look care sa-ti taie respiratia si un habitaclu spatios pentru cel putin patru persoane si bagajele lor.
In realitate, vom da peste o noua struto-camila condamnata sa mearga ori la bal (pe drumul deschis de Mercedes CLS), ori la spital (in ambulanta in care a mai fost transportat si pachebotul R-Klasse).
Cel putin din punct de vedere dinamic nu vor exista probleme: motoarele vor fi preluate de la A5 (inclusiv V8-ul FSI de 4,2 litri, in variantele S5 si RS5), acestea urmand a fi combinate cu un tren de rulare cu tractiune fata sau integrala de tip quattro.
Mai ramane de vazut, incepand cu cea de-a doua jumatate a lui 2009, daca ele vor fi si conditii suficiente pentru asigurarea succesului, in conditiile in care A5 Sportback are, intr-un fel, calitatea de metronom a unei avalanse de 18 modele de nisa ce vor fi lansate de Audi pana in 2015.