Cu putin timp in urma va anuntam ca
Citroen va reinvia numele DS, purtat de modelul produs de francezi intre anii 1950-1970 - devenit celebru dupa ce i-a salvat viata presedintelui Frantei
Charles de Gaulle, cand l-a purtat de la locul atentatului desi mai avea doar 3 roti.
Déesse, asa cum se pronunta el in franceza si care se traduce prin "Zeita", va desemna numele unei intregi game de modele, primul dintre acestea,
DS3, urmand sa apara in 2010. Acesta va fi ceva mai generos in dimensiuni decat
C4, iar din punct de vedere al caroseriei se va situa undeva intre un
sedan si un
hatchback. Cu
DS3 constructorul din Hexagon urmareste sa isi apropie o parte dintre clientii de
Audi A3 si viitoarea
Alfa Romeo 149,
autovehicule aflate in acelasi segment de piata.
Urmatorul model din seria
DS va fi
Citroen DS4, al carui design a fost prefigurat de
conceptul C-SportLounge Concept, prezentat in 2005.
DS4 va fi lansat spre finele lui 2010, urmand ca vanzarile sa debuteze in anul urmator.
Ultimul pe lista este
DS5, care va concura direct cu
Audi A6/A7,
Mercedes-Benz E Klass si
BMW Seria 5. Iar daca ne luam dupa jurnalistii de la
Auto Motor Sport Sweden,
Citroen DS5 va imprumuta stilul si liniile de design ale
concept-car-ului
Hypnos, expus de francezi la
Salonul Auto de la Paris de anul trecut.
Noua abordare a celor de la
Citroen ne ofera si un indiciu asupra intentiilor viitoare ale companiei care, iata, incearca sa patrunda intr-o clasa superioara pentru a se diferentia de
Peugeot, "fratele" din cadrul
Grupului PSA. In aceasta transformare,
Citroen va acorda tot mai putina atentie modelelor mici, concentrandu-si toate eforturile pentru a deveni un
brand de lux.