rss

Urmeaza Civic Type-R... diesel

  1. 23/10/2007
Nimic nu mai e sfant! Hatch-urile sunt din ce in ce mai putin hot, cu motoare ce au sucombat emisiilor sau suspensii mai moi decat guma de mestecat, in spiritul noii "democratizari", care, se pare, vrea sa spuna ca orice masina de pe planeta asta (in limite rezonabile, totusi) trebuie sa poata fi condusa de oricine.

Drept rezultat al acestei gandiri incepem sa avem masini "sport" cu motoare diesel, o alternativa pe care si Honda incepe sa o ia in calcul.

Japonezii dispun de excelentul 2.2 i-CTDi, care cu ai sai 140 CP si 340 Nm este unul dintre cele mai bune propulsoare de pe piata.

Acum, ei s-au hotarat ca se impuna si o versiune diesel a lui Type-R si, ca sa nu piarda lupta cifrelor - concurenta are deja motoare cu aprindere prin compresie de 170 CP la 2.000 cmc -, il vor echipa cu o versiune mai potenta a agregatului amintit.

Desi aceasta veste nu ne incanta in mod deosebit, apreciem totusi efortul inginerilor, care au declarat ca vor face tot posibilul ca motorul diesel sa fie pe cat de turat se poate.

Indiferent de rezultat, un lucru e sigur: fanii motorinei vor fi entuziasmati, nu atat din cauza puterii maxime de 180 de cai, cat din cauza cuplului foarte in regula la clasa de 2 litri - 430 Nm.
Vizualizari: 417