Piata auto americana este inca de departe cea mai mare din lume, astfel incat daca iti faci loc macar in top ten-ul celor mai vandute modele de aici te poti considera un constructor de succes.
Cine credea insa ca
pretul benzinei si scaderea popularitatii SUV-urilor vor fi indeajuns pentru a rasturna liderii traditionali ai acestui
Top Ten, s-a inselat amarnic: ca si... dintotdeauna,
numarul unu a fost o camioneta de calibru greu.
Aceasta este
Ford F-150, mina de aur a numarului trei mondial si modelul care obtine cel de-al 24-lea titlu de acest gen, in ciuda faptului ca vanzarile sale nu au mai atins nivelurile din anii trecuti.
Pana acum,
cea mai vanduta masina din lume (da, ati citit bine!) a atins constant si chiar depasit
pragul de 1 milion de unitati comercializate anual, dar 2006 a consemnat o performanta destul de „slaba”, de doar
796.039 unitati.
Pe locul doi s-a clasat un model parca condamnat sa fie mereu vioara a doua: rivalul de moarte al lui F-150, Chevy Silverado. Gigantica utilitara GM si-a gasit 636.069 de cumparatori, cu 20% mai putini decat vedeta lui Ford.
Pe trei s-a clasat un alt campion, de data aceasta al
sectorului familialelor:
Toyota Camry, cu
448.445 de unitati.
Ca un aspect interesant, r
estul topului este completat de trei modele americane si patru japoneze, ceea ce inseamna ca
marile rivale si-au impartit in mod egal succesul intr-unul din cele mai importante clasamente realizate anual in
SUA.
Totusi, si de data aceasta,
americanii au reusit sa fie „mai egali” decat
niponii: insumate, vanzarile celor 5 modele prezente in top au fost de 2.297.602 de vehicule, fata de doar cele 1.624.038 ale asiaticilor. Ramane de vazut cat timp va mai merge urciorul...