Cursele sunt foarte importante pentru toti producatorii, fiind o sursa buna de a acumula un capital de imagine puternic, relativ rapid, cat si un bun incubator pentru modele de strada hardcore.
In
2006, constructorul britanic a incercat apa cu degetul, participand cu un
V8 Vantage, foarte putin modificat, la intrecerea de anduranta de
24 de ore de la Nurburgring.
Propulsorul a fost amplu modificat pentru a avea un raspuns mai rapid la apasarea
acceleratiei, respectiv pentru a fi mai durabil in conditii de exploatare maxima. Rezultatul:
410 CP la 7.500 rpm,
cu 30 CP mai mult decat in varianta standard.
Transmisia este exclusiv
manuala cu 6 trepte, asistata de un
ambreiaj ceramic produs de
Valeo. La
1.330 kg,
Vantage N24 este cu
250 kg mai usor decat modelul de serie.
Interiorul a fost usurat de tot ce s-a putut (
capitonaje,
consola centrala,
aer conditionat,
airbag-uri), fiind dotat, in schimb, cu
rollbar si
scaune Recaro Pole Position. Geamurile laterale si luneta au fost inlocuite cu un policarbonat transparent.
Suspensia n-a necesitat interventii majore, cea de serie fiind una de top. Totusi,
barele antiruliu au fost schimbate cu unele mai mari,
amortizoarele (din aluminiu)
sunt cu tarie reglabila, in timp ce
placutele de frana sunt mult mai rezistente la abuz decat unele normale.
Chiar daca este o masina dedicata curselor de weekend,
sistemele electronice de control (ESP, ABS, ASR,EBD) au fost transferate de pe varianta “civila”, pentru ca siguranta pe drumurile publice sa fie la cote acceptabile.
Cine dispune de
78.720 lire sterline (plus taxe) este poftit in showroom-uri.