© 2024 Auto.ro
Asociatia Producatorilor de Automobile din Europa, ACEA, a dat publicitatii rezultatele comertului cu automobile noi de pe Batranul Continent din luna octombrie, ce marcheaza a sasea luna de scaderi consecutive in aceasta zona a lumii.
Reflectand din plina criza economica si financiara ce s-a abatut asupra Europei, minusul de 14,5% comparativ cu perioada similara din 2007 este cauzat in special de catre pietele din Vest, care au scazut (cumulat) cu 15,5%.
Doar 1.034.955 de masini noi au fost inregistrate in Europa de Vest pe parcursul lui octombrie, toate pietele care alcatuiesc aceasta zona punctand un regres cu exceptia Austriei (care a crescut cu 4 procente).
Cele mai afectate de climatul economic au fost cele din Irlanda si Spania, care pur si simplu au intrat in picaj: -54%, respectiv -40% comparativ cu octombrie 2007, ibericii constatand cea mai mica rata de inmatriculare a masinilor noi in luna respectiva din 1995 incoace.
Pe primele zece luni ale anului pietele auto din cele doua state au scazut cu 18,2%, respectiv 23,8%, dezastrul fiind completat de Marea Britanie (23% declin luna trecuta, 8,8 % pe primele zece luni ale lui 2008); Italia (-18,9% cu -12%), Germania (-8,2% cu +0,3%) si Franta (-7,4% cu +2,2%).
De partea cealalta, Estul s-a comportat ceva mai onorabil, insa si aici luna octombrie a fost una slaba: per total, noile state membre UE au inscris cu 3,2% mai putine masini noi decat in octombrie 2007. Totusi, la nivelul celor 10 luni scurse pana acum din 2008, pietele din aceasta regiune vin cu un plus de 2,5% comparativ cu rezultatul din primele zece luni ale lui 2007.
“Campioni” sunt polonezii, care au cumparat cu 12,3% mai multe masini noi luna trecuta decat au facut-o in perioada similara de anul trecut, fapt care le-a ridicat media de pe primele 10 luni ale lui 2008 cu 9 procente.
Piata din Romania a cazut cu 10,6% in octombrie insa ramane a doua ca marime dintre noile state membre UE, in conditiile in care specialistii se asteapta ca anul acesta inregistrarile de masini noi din Europa sa scada sub valoarea de 14 milioane de unitati.