© 2024 Auto.ro
Nici macar un constructor titrat precum BMW nu este scutit de efectele crizei economice mondiale, iar asta s-a vazut in rezultatele comerciale din luna septembrie, cand firma bavareza a vandut cu 14,6% mai putine masini la nivel mondial decat a facut-o in aceeasi perioada a anului trecut.
Evident, cea mai afectata a fost divizia americana, care a terminat luna trecuta cu un minus de 25,8%.
Nici pe piata din Europa de Vest germanii nu au facut mare branza, cele 74.231 de unitati livrate aici (aproximativ 61% din totalul de masini comercializate la nivel global) fiind mai putine cu 16,9% decat nivelul inregistrat in septembrie 2007.
Pe primele noua luni ale anului rezultatele sunt mai incurajatoare, cele 1.113.972 de unitati vandute in aceasta perioada fiind cu 1,7% mai multe decat cele comercializate in acelasi interval de timp din 2007; totusi, “campioana” nu a fost marca BMW (care a scazut cu 0,1% fata de anul trecut), ci MINI, ale carui produse au convins cu 12,1% mai multi clienti in primele noua luni.
Intre timp, Rolls Royce a ramas imun la schimbarile de pe piata mondiala, crescand cu 42,8% in primele trei trimestre ale lui 2008 fata de primele noua luni din 2007 (pana la 827 de unitati). Doar pentru asta exista crizele economice, nu?