General Motors are planuri din ce in ce mai ambitioase cu
Cadillac, un aspect facut public chiar de catre
vicepresdintele numarului unu mondial, Bob Lutz, care a declarat la
Geneva ca aceasta marca trebuie sa redevina cea mai buna din lume.
Ei bine, un prim pas in acest sens se va face prin lansarea unor modele
noi, care vor trebui sa dovedeasca ca sunt mai reusite decat
masinile premium europene.
Primul vizat este proaspat lansatul
CTS, caruia
americanii au de gand sa-i creeze inca doua versiuni:
coupe si
break.
Surse apropiate de interiorul companiei au dezvaluit faptul ca
inginerii au creat deja doua modele din lut si ca acestia nu mai asteapta acum decat
unda verde din partea conducerii, care va veni in momentul in care aceasta va concluziona ca vanzarea lor in
Europa este o actiune viabila din punct de vedere economic (
piata americana a fost exclusa din calcul, dat fiind faptul ca vanzarile unor asemenea masini ar fi slabe aici).
O alta directie pe care Cadillac se gandeste sa o abordeze este
realizarea unui sedan ultraluxos, care sa se pozitioneze in
segmentul masinilor de minim 150.000 de $.
Planul este sprijint de
boss-ul Cadillac, dar nu si de Bob Lutz, care doreste un model plasat exact in coltul opus, sub limita a
30.000 de $ (daca va mai aduceti aminte, este vorba de o masina care sa rivalizeze cu
BMW Serie 1).
In ceea ce priveste restructurarea programului de modele actual, se pare ca
zilele marelui DTS sunt numarate, marca din
Detroit dorind sa ramana doar cu
sedan-ul STS.
In sfarsit, desi va anuntam cu ceva vreme in urma ca proiectul unui
model Sixteen de serie a murit definitv, va spunem acum ca exista o mica posibilitate ca acesta sa reinvie, macar partial:
sefii Cadillac planuiesc sa introduca o limuzina de superlux imediat dupa ce isi vor fi rezolvat prioritatea numarul unu (succesul in Europa), ce va fi propulsata fie de uriasul
V16 de 13 litri, fie de
V12-le Northstar de 7 litri, ce furniza pe
supersportul Cien 750 CP.