rss

Viitorul Bentley Continental: primele informatii

  1. 13/03/2009
  2. Tags: Audi A8, Bentley, Continetal GT, W12

“Conti” GT ne onoreaza cu prezenta de vreo sase ani de zile, asa ca vesti despre inlocuitorul sau au inceput deja sa circule prin presa internationala.

Acesta va fi la fel de indraznet in privinta designului si ceva mai puternic; pe de alta parte va fi mai usor, mai economic, si... ceva mai agil decat actuala masina, deseori criticata din acest motiv.

Un prim pas in procesul de “slabire” va fi utilizarea unei platforme tehnice cu multe componente imprumutate de la viitorul Audi A8suspensia pneumatica, franele si suspensia fata –, spre deosebire de prezentul Continental GT care foloseste piesele lui Volkswagen Phaeton.

Asta va aduce o scadere a masei proprii cu aproximativ 200 kg, diminuarea putand fi inca si mai mare daca viitorul model entry-level al lui Bentley ar fi mers pe un sasiu integral din aluminiu (metalul usor va fi uzitat doar in partea frontala, spatele urmand a avea o configuratie clasica din otel).

Folosirea unei parti frontale aproape identice cu Audi A8 ii va permite viitorului Bentley Continental sa aiba o consola fata mai scurta, cu urmarile faste de rigoare privind marimea ampatamentului si dimensiunea spatiului interior.

Asadar, mai mult loc pentru pasageri si bagajele lor, insa la un Conti GT atari caracteristici sunt intotdeauna pe plan secund: la urma-urmei, masina are de respectat o traditie in ceea ce priveste performantele versiunilor de motorizare. Cum asta poate deveni o conditie sine qua non pentru succesul Gran Turism-ului Bentley, britanicii nu vor risca nimic: cel mai “slab” Conti GT W12 va avea 580 CP si vreo 700 Nm.

Considerabila cantitate de putere si cuplu va fi livrata de catre o evolutie a actualului motor de sase litri, care, pe versiunea Speed, va ajunge chiar si la 650 CP si 800 Nm.

Surpriza, insa, abia acum vine: daca zvonurile se vor adeveri, rolul variantei de baza va fi jucat de un Continental GT... turbodiesel – echipat cu un V8 de 4,2 litri, 375 CP si 800 Nm – ,ce va face echipa cu un model hibrid daca tehnologia bateriilor litiu-ion va evolua suficient de repede.

Oricum, pana la lansarea coupe-ului – asteptata undeva in 2011; cabriolet-ul vine in 2013, iar versiunile Speed undeva in 2015 – mai e timp suficient pentru schimbari. Nu militam neaparat pentru eliminarea motorului cu aprindere prin compresie, dar, daca tot trebuie sa fie unul, de ce nu se ia in calcul monstruosul V12 instalat pe Q7?

Vizualizari: 1273