Noul
SUV de lux Land Rover este programat sa isi faca debutul de abia in
2012, iar proiectul se alfa deja intr-o
faza avansata in ciuda faptului ca vanzarea companiei din
Solihull pare iminenta.
El va fi primul dintr-o serie de modele ce vor sosi sa inlocuiasca
actuala gama a fabricantului britanic, printre care noul
Range Rover Sport,
noul Discovery si
noul Defender.
Pana atunci insa, dinspre Insula au “transpirat” noi
informatii cu privire
urmasul celui mai prestigios tot-teren de pe piata, care va fi si un
vehicul avansat tehnologic.
Spre exemplu, caroseria monococa,
realizata integral din aluminiu, va fi construita folosind acelasi
proces tehnic de lipire adoptat si la realizarea lui
Jaguar XJ.
Se asteapta ca folosirea aluminiului
sa reduca masa acesteia cu pana la 40%, ceea ce ar insemna undeva intre 320 si
410 kg; in plus,
minusul in kilograme va fi semnalat de o abordare mult mai dinamica a designului exterior, noul
Range Rover urmand a avea un
look mai compact si mai sportiv, cu un profil mai jos si cu console fata/spate mai scurte.
Schimbari importante se vor produce si in plan mecanic, atat la nivelul motoarelor, cat si la cel al suspensiilor. “Rangie” se va baza pe o gama de propulsoare co-dezvoltate impreuna cu Jaguar, din care nu va lipsi top modelul V8 de cinci litri (ce va dezvolta 460 CP cu ajutorul unui compresor mecanic) sau agregtele diesel V6 si V8 (ce vor ajunge la capacitati de trei litri, respectiv patru litri).
Sarcina unei relatii cat mai bune intre drum si masina va fi preluata de un
tren de rulare modernizat la nivelul suspensiilor, ce va fi si mai mult modificat cand Land Rover va fi pregatit sa introduca versiunea cu
propulsie hibrida – asteptata sa faca ravagii printre bogatii ecologisiti de peste
Ocean.