Cel mai rasat
SUV fabricat in
Europa va preda stafeta unui succesor abia in
2012, insa apele din
compania britanica se agita deja in vederea stabilirii directivelor principale ale noului proiect.
Iar una dintre primele hotarari luate se refera la
masa masinii, pe care inginerii din
Solihull doresc sa o micsoreze drastic.
Un
Range Rover V8 cantareste aproape
2,6 tone si asta se simte destul de serios mai ales in
viraje, inertia mare obligandu-te sa o lasi mai moale exact cand te grabesti mai tare, insa, peste 5 ani, noul
“Rangie” ar putea rezolva acest neajuns cu ajutorul unui
sasiu din aluminiu, primul din
istoria marcii.
Desi decizia nu a fost inca luata, o
unda verde din partea conducerii ar putea conduce la o
reducere a maselor masinii cu pana la
400 kg, aducand uriasul
Sport Utility in postura de a fi la fel de usor precum o
limuzina de lux.
Nici nu ar fi greu pentru
Land Rover sa construiasca aceasta masina, dat fiind faptul ca marca ar putea imprumuta
tehnologia de la “colegul de clasa”
Jaguar, ce o foloseste din plin la fabricarea lui
XJ.
In ceea ce priveste designul noii masini (nume de cod L405), acesta va urma trendul dinamic impus odata cu sosirea lui Range Rover Sport, propulsand un profil mai indesat si o linie mai scunda a acoperisului.
Acesta va fi sustinut la nivel tehnic de un
nou propulsor V8 cu o capacitate de cinci litri (de asemenea preluat de la Jaguar), ce va fi oferit atat in varianta aspirata cat si
supraalimenata cu compresor mecanic.
Asteptati-va deci la puteri cuprinse
intre 350 si 450 CP, insa si la o
gama de motorizari mai protectiva cu mediul inconjurator, ce va include versiuni
diesel si un posibil
hibrid.