VW are nevoie de a sasea generatie a legendarului model ca de aer, dar si clientii fideli vor fi mai castigati. Ultimele zvonuri spun ca viitoarea compacta va respecta intru-totul traditia.
Asemenea
generatiilor pare (II si IV),
Golf VI va fi de fapt un facelift mai serios al actualului model. Principalele elemente vor fi, deci, pastrate.
Structura sasiului,
trenul de rulare,
transmisia si
motoarele vor fi, in mare parte, aceleasi, dar cu ajutorul noilor
elemente de caroserie “sasele” promite sa dezmiarda mai mult simturile.
Pentru
producatorul german, insa, nu aceste aspecte sunt cele mai importante, ci
simplificarea sporita a procesului de productie. Se pare ca numarul posibilelor versiuni va fi mult mai mic, iar
timpul de productie alocat unui exemplar va fi mult redus, ceea ce va genera economii insemnate.
Acest fapt ar putea avea repercusiuni placute si asupra pretului masinii.
In momentul de fata,
Golf V are nu mai putin de 97 de versiuni si pentru fabricarea unei singure masini se irosesc 48 de ore – mai mult decat dublu daca e sa ne raportam la competitorii principali.
Acest timp va fi redus, se aude, prin folosirea unor module prefabricate, prin
reducerea numarului de propulsoare (momentan sunt 13 la numar) si
eliminarea unor nivele de echipare.
Golf VI s-ar putea sa apara anul viitor, la doar cinci ani de la debutul Golfului V, dar unii analisti sustin ca
2009 va fi anul lansarii din cauza
programului de restructurare si repozitionare pe care noul
management VW l-a initiat de curand.