Esecul functioneaza la
Volkswagen conform principiului „
ce nu te omoara, te intareste”, astfel incat vom avea
o noua generatie a lui Phaeton.
Interesant este insa faptul ca aceasta va fi mai mica decat actuala
limuzina de lux, astfel incat va prelua mare parte din componente de la
viitoarea generatie a lui Audi A6.
Anuntul vine direct de la
boss-ul Martin Winterkorn, care nu mai doreste sa repete deciziile lui
Piech, cel care aloca
fonduri mari pentru actualul Phaeton astfel incat luxosul vehicul sa aiba
cat mai multe componente unice si, bineinteles, sa devina
„cea mai buna masina din lume”.
Greselile din trecut – printre care
lipsa imaginii de marca de lux, greutatea uriasa,
performantele mediocre si
consumul mare de combustibil – nu vor mai fi repetate la viitorul Phaeton, rezultatele vanzarilor urmand sa fie, spera ei, mult mai bune decat ceea ce s-a inregistrat pana acum:
doar un sfert din numarul planificat a fi comercializat si-a gasit clienti.
Asadar, viitorul model, ce va aparea in 2010, va fi mai lung decat urmatorul A6, dar mai scurt decat noul A8; ca urmare, Volkswagen va putea inclusiv sa micsoreze prapastia creata intre Phaeton si urmatorul model ca marime in gama, Passat.
Concernul din Wolfsburg este atat de increzator, incat se gandeste serios sa-l readuca pe Phaeton
piata din SUA, de unde l-a eliminat in 2005.
Realitatea insa corespunde de putine ori cu
happy-end-urile filmelor ale caror titluri incep cu „Intoarcerea lui...”.