© 2025 Auto.ro
Daradics Csaba
Dupa ce s-a speculat mult luna trecuta pe acest subiect, iata ca el se confirma si pe cai oficiale, impreuna cu faptul ca prezentarea va fi decalata cu cinci luni.
“Inginerii nostrii s-au luptat pana in ultima clipa” - a spus Martin Winterkorn insusi, intrebat fiind de soarta motorului spate (si a tractiunii spate) de pe viitorul super-mini Up!, ceea ce inseamna ca motorul montat frontal si tractiunea de pe primele doua roti si-au intrat in drepturi prin aceasta declaratie.
Deci inca o victorie pentru contabili, iar faptul ca Winterkorn a vorbit public despre conflictul dintre departamente ma intristeaza si mai mult.
De ce? Pentru ca se dovedeste, inca o data, ca banul a frant de mult sub presiunea sa sufletul din industia auto.
Desi constient de avantajele layout-ului initial - portbagaj mai mare, habitaclu mai “aerisit” -, Winterkorn, totusi, a dat unda verde motorului, respectiv tractiunii fata.
Motivatia oficiala este ca agregatul spate este “mai greu de racit”. Atentie, mai greu, nu imposibil, deci, in opinia mea, eterna strategie a “uniformelor” comune a invins din nou, pe partea economica, fireste...
De ce sa avem o masina intr-adevar inedita, un parfum fin din vremuri apuse, chiar utila avand in vedere solutia tehnica aleasa, cand putem sa avem un Frankenstein cusut la repezeala din tot felul de organe, dar mai ieftin de produs, nu? Caci pretul va fi premium si contabilii vor fi in extaz, sunt convins, in timp ce Volkswagen va mai avea un atu total neconvingator, zic eu, pentru a ataca candva, in viitor, pozitia de lider mondial a lui Toyota. De unde, va garantez, va fi detronat de altcineva.
Intarzierea semnificativa le da apa la moara competitorilor principali, adica Toyota cu IQ (2009) si FIAT cu Topolino (2010).
Daca de la Toyota ma astept doar la eficienta pura si plictisitoare (din toate punctele de vedere), italienii au inca o ocazie de a specula o nisa retro si sa ne ofere un produs plin de caracter, ceea ce poate face ca vanzarile lui Up! sa ajunga foarte repede down! Pacat, caci ar fi stat foarte bine in compania lui Golf GTI sau a noului Scirocco...