Cam asa suna ultimul zvon aparut in zona orasului
Wolfsburg si se pare ca nu este doar inca o piatra aruncata in apele usor de involburat ale
presei auto internationale.
Conform unei surse destul de sigure, se pare ca cei de la
VW pregatesc un model de mici dimensiuni cu
motorul pozitionat deasupra puntii spate, care ar urma sa contracareze asteptatul succes al noului
Fiat 500.
Desi va avea ca sursa de inspiratie celebrul Beetle, noua masina nu va fi noua
“Broasca”, urmand a fi oferita in trei variante de ampatament si
doua versiuni de caroserie.
Oricum, se pare ca vehiculul va fi un adevarat pigmeu (se vehiculeaza ca una din variante va masura circa 3,3 m) si ca, din cauza deciziei de a mentine costurile la un nivel minim, nu va avea
servodirectie; totusi, masina va primi alte dotari importante, precum
ABS,
sistem de navigatie si
sunroof, toate optionale.
In ceea ce priveste motorizarile, vestile sunt si mai interesante: se pare ca pietele emergente vor avea la dispozitie fie un motor cu doi cilindri ultraficient, fie un agregat cu un cilindru, in timp ce vesticii ar putea beneficia de un propulsor cu trei cilindri supraalimentat si injectie directa.
Se pare ca aceasta este chiar intiativa lui
Ferdinand Piech (ca omagiu adus bunicului sau,
Ferdinand Porsche, creatorul “Broscutei”) si ca ea este sustinuta (normal) de actualul
CEO Martin Winterkorn. Dupa
Veyron si
Phaeton, era si timpul pentru o idee buna…
Cele dintai au un
ciclu de incarcare de 8 ore si asigura o
autonomie maxima de 40 km. Ce-a dea doua componenta
garanteaza in plus inca 320 km.
Poluare exista insa: pe aceasta distanta
se consuma o cantitate de hidrogen pentru a carei productie se foloseste
echivalentul a 5,7 litri de benzina la 100 de kilometri.
Astfel, Ford sustine ca
la un parcurs mediu de 80 km/zi, consumul este de 3 l/100 km, ceea ce chiar este o performanta.